شناسهٔ خبر: 36419760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگاه قضا فضای انتخابات را رصد می‌کند

بیرجند - ایرنا - رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: فضای انتخابات به دقت از سوی دستگاه قضا رصد می‌شود و مدیران اجرایی حق دخالت در امور انتخابات و استفاده از امکانات اداری و دولتی له یا علیه نامزدها را ندارند.

صاحب‌خبر -

حجت‌ الاسلام ابراهیم حمیدی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور رئیس دیوان عالی کشور در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد افزود: در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال هستیم و برنامه اجرایی آن در کشور کلید خورده است.

وی بیان کرد: امید است مدیران خواسته یا ناخواسته وارد این جریان نشوند در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهند شد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: آیین نامه مربوطه توسط رئیس قوه قضاییه اعلام شده و سامانه «ثنا» (ثبت‌نام الکترونیک قضایی) نیز به این منظور فعال است.

وی پایان آبان ماه را آخرین مهلت ثبت‌نام مسئولان اعلام کرد و افزود: مسئولان باید ابتدا به دفاتر قضایی مراجعه و کد رهگیری دریافت کنند و سپس دارایی و اموال منقول و غیرمنقول خود را اظهار کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این نشست از بسیج به عنوان بهترین یادگار امام راحل نام برد و گفت: بسیج در ۴۰ سال گذشته کارنامه بسیار خوبی داشته است.

سردار علی قاسمی با بیان اینکه در زمینه فرهنگ غنی مقاومت، ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ شهادت باید گام برداریم افزود: در این راستا برنامه‌های مختلفی هر سال تدوین و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج در همه عرصه‌ها حضور فعال دارد اظهار داشت: سالانه ۴۰۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف دفاعی، امنیتی، بصیرتی، محرومیت‌زدایی، اجتماعی، علمی و سایر موارد تصویب و اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: تمام ستون بسیج را مردم تشکیل می‌دهند و مردم تا سطوح عالی بسیج نقش داشته و بر آن مدیریت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز مردم‌داری و مردم‌یاری در اولویت بسیج است گفت: با توجه به پیش رو بودن هفته بسیج و ۴۰ سالگی تاسیس این نهاد، از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم پایگاه‌های اداری را فعال کنند.

سردار قاسمی به برگزاری ۲ هزار برنامه در هفته بسیج امسال اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۴۰ برنامه محوری است که برای برگزاری آن نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

وی برگزاری ۲۰۰ اردوی جهادی و توزیع ۴۰ سری جهیزیه را از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانست و گفت: همچنین برگزاری رزمایش‌ها، اردوی جهادی پزشکی و بهداشت و درمان، مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی و هنری، تجلیل از بسیجیان، انجام فعالیت‌های امنیتی و گشت‌های محله محور، یادواره شهدای عشایر در زیرکوه و شهدای سادات در مرکز استان از دیگر برنامه‌ها است.

نظر شما