شناسهٔ خبر: 36419680 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای سمنان تا هشت درجه سرد می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: دمای هوای استان تا پایان هفته جاری بین پنج تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

ایرج مصطفوی عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دمای هوا تا پایان هفته جاری در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی استان سمنان به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی بیان کرد: براساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی، با ورود سامانه بارشی و نفوذ امواج ناپایدار از نواحی غربی به کشور و به تدریج استان سمنان و بارش باران و برف و مه آلودگی گاهی وزش باد شدید و کولاک برف به ویژه در نواحی شمالی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: اختلال در تردد محورهای مواصلاتی به ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‎ها به دلیل بارش برف، کولاک، مه آلودگی و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به احتمال آب گرفتگی معابر و در برخی نقاط جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به علت تقویت فعالیت سامانه بارشی در برخی روزهای هفته آینده، توصیه کرد: با توجه به کاهش محسوس دمای هوا و پیش‌بینی بارش برف وباران و لغزندگی جاده‌ها به ویژه در نواحی کوهستانی، تمهیدات پیشگیرانه لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان هفت و بیشینه دمای آن ۱۹ درجه سانتی‌گراد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: نردین با کمینه هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و گرمسار، رضوان و ایوانکی با حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

نظر شما