شناسهٔ خبر: 36419274 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برلین از آنکارا اطلاعات داعشی های آلمانی را درخواست کرد

تهران - ایرنا - برلین در پی اعلام آنکارا برای بازگرداندن اعضای آلمانی داعش به کشورشان، از ترکیه خواست اطلاعات شهروندان این کشور را که به عنوان اعضای پیشین داعش در بازداشت به سر می برند، اعلام کند.

صاحب‌خبر -

روز گذشته (دوشنبه) وزارت خارجه آلمان تایید کرد که دولت ترکیه قصد دارد روز پنجشنبه هفت عضو داعشی آلمانی تبار را به این کشور بازگرداند.
در پی این اقدام، وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه شنبه) از آنکارا خواست اطلاعاتی را که ثابت می‌کند افراد ادعا شده با گروه داعش در ارتباط و یا عضو این گروه هستند در اختیار برلین بگذارد.
به گزارش دویچه وله، وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرده اگر این افراد ارتباطی با عملیات جنگی داعش داشته باشند، مقابل دادگاه‌های آلمان باید پاسخگو باشند.

هایکو ماس با بیان اینکه برای ثابت کردن گناه این افراد نیاز به مدارک و اسناد قاطعی است، افزود: می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا این افراد با داعش در ارتباط بودند.
وزارت خارجه آلمان تاکید کرده است که اگر اطلاعات موثقی در مورد تعلق این افراد به گروه تروریستی داعش وجود دارد، باید ارائه شود.
همچنین «هورست زهوفر» وزیر کشور آلمان در واکنش به بازگشت اعضای داعش به آلمان گفت که درباره این افراد بررسی‌های دقیق و لازم انجام خواهد گرفت.
وزیر کشور آلمان خاطر نشان کرد: شهروندان ‌می‌توانند اطمینان داشته باشند که هر پرونده جداگانه ازسوی مقام‌های آلمانی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از تبدیل شدن این افراد به یک تهدید انجام خواهد گرفت.
سخنگوی وزارت کشور ترکیه اعلام کرده است که روز پنجشنبه ۲۲ آبان هشت آلمانی، ۱۱ فرانسوی، دو ایرلندی و یک دانمارکی که اعضای پیشین داعش بوده اند به کشورهایشان بازگردانده خواهند شد.

چندین رسانه آلمانی روز گذشته (دوشنبه) گزارش دادند که مقام های آلمان در حال آماده شدن برای محاکمه دهها تن از اتباع آلمانی پیوسته به گروه افراطی داعش هستند.
روزنامه های 'زدویچه زایتونگ' و شبکه های خبری 'ان دی آر' و 'و دی آر' گزارش دادند که مقام های آلمان در همین ارتباط حکم جلب برای ۱۸ نفر از ۶۳ فرد بزرگسال تبعه آلمان را که اکنون در سوریه، عراق، ترکیه و یونان نگهداری می شوند صادر کرده اند.
در مجموع فرآیند اولیه دادرسی علیه ۳۲ نفر از اعضای داعش زندانی در خارج آلمان آغاز شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما