شناسهٔ خبر: 36419066 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

هردیا، بازیکن اسبق بارسلونا: گایاردو در بارسلونا موفق می‌شود مادامی که کار تاتا مارتینو را تکرار نکند!

مهدی آزادی

هردیا مشخصه‌های لازم برای موفقیت در بارسا را در هم وطنش می‌بیند.

صاحب‌خبر -

طرفداری - ظاهرا احتمال انتقال مارسلو گایاردو به بارسلونا در آرژانتین یک قضیه کاملا جدی است.

گایاردو که چند سالی است هدایت ریورپلاته را بر عهده دارد و با این تیم نتایج بسیار درخشانی به خصوص در کوپا لیبرتادورس گرفته، اخیرا از سوی برخی نشریات اسپانیایی به عنوان گزینه بارسلونا برای جانشینی والورده مطرح شد. داستانی که به نظر از رای مسی در انتخاب بهترین مربی سال 2019 دنیا سرچشمه می‌گیرد؛ جایی که فوق ستاره آرژانتینی به ترتیب به پپ، پوچتینو و گایاردو رای داد. 

به گزارش موندو دپورتیوو، خوان کارلوس هردیا که خودش پنج سال در بارسا بود و سابقه بازی در ریورپلاته را هم در کارنامه دارد، درباره این انتصاب می‌گوید:

پیش بینی می‌کنم گایاردو با بارسلونا موفق شود مادامی که نخواهد کاری که تاتا انجام داد را تکرار کند. زمانی که تاتا سرمربی بارسا بود، من همینجا از نزدیک تیم او را زیر نظر داشتم. فوتبالی که بارسا بازی می‌کند، الهام گرفته از فلسفه یوهان کرایوف است اما تاتا می‌خواست سبک فوتبال متفاوتی به نمایش بگذارد. همه هم دیدیم که فرجامی نداشت و دوامی نیاورد. با این حال اگر گایاردو به فلسفه بازی بارسا احترام بگذارد و جزییات مدنظرش را به آن اضافه کند، هیچ شکی ندارم که موفق خواهد شد.

گایاردو ذاتا یک مربی برنده است. او برنده مادرزاد است. گرچه واضح است که برای هدایت بارسا شما باید تغییراتی در تفکراتتان بدهید و با الزامات سبک آنها وفق پیدا کنید. اگر گایاردو فرصت هدایت بارسا را داشته باشد، نباید آن را از دست بدهد اما نباید مثل تاتا عمل کند.

گفتنی است پس از مرگ تیتو ویلانووا، تاتا مارتینو سرمربی بارسلونا شد و در فصلی ناامید کننده هیچ جامی کسب نکرد و در پایان هم از سمتش استعفا داد.

نظر شما