شناسهٔ خبر: 36419002 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وکیل بین‌المللی فوتبال: ایران باید به انتخاب اردن برای برگزاری مسابقه اعتراض می‌کرد

تهران- ایرنا- وکیل بین‌المللی فوتبال گفت که فدراسیون فوتبال کشورمان باید به انتخاب اردن از سوی عراق به عنوان کشور ثالث برای برگزاری مسابقه دو تیم، اعتراض می‌کرد.

صاحب‌خبر -

آرش شکرریز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به تعیین اردن به عنوان محل برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال ایران و عراق در چارچوب مرحله مقدماتی انتخابی جام‌جهانی اظهار داشت: در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی، کمیته‌ای در فیفا تحت عنوان «کمیته برگزاری مسابقات» بر نحوه برگزاری مسابقات توسط کشورهای میزبان نظارت می‌کند.

این وکیل بین‌المللی فوتبال افزود: در مقررات فیفا پیش‌بینی شده چنانچه در کشوری شرایط برگزاری مسابقات فراهم نباشد، کشور دیگری به عنوان کشور ثالث برای میزبانی انتخاب می‌شود. در همین ارتباط در عراق به دلیل شرایط ناامنی ناشی از اغتشاشات داخلی، شرایط برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال ایران و عراق فراهم نبود و مسئولان فوتبال عراق با انتخاب اردن به عنوان کشور ثالث، کارشکنی کردند.

شکرریز توضیح داد: کشور اردن دو ساعت اختلاف ساعت با ایران دارد و برای اینکه ساعت بدن بازیکنان تیم ملی ایران با کشور اردن تنظیم شود باید یک روز زودتر در این کشور حاضر شویم و علت شکست اخیر تیم ملی مقابل بحرین در منامه نیز بی‌توجهی کادر فنی تیم ملی به شرایط آب و هوایی این کشور نسبت به تهران بود به طوری که بازیکنان ما از دقیقه ۶۰ به بعد دیگر قادر به انجام حملات موثر نبودند.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: عراقی‌ها با تیزهوشی به جای انتخاب قطر، کویت یا امارات که هم شرایط بهتر و هم اختلاف زمان کمتری دارد، مبادرت به انتخاب اردن کردند که غربی‌ترین کشور آسیاست و علاوه بر اینکه اختلاف ساعت بیشتر و امکانات نامناسب‌تری دارد، تعداد تماشاگران ایرانی در این کشور اندک است.

شکرریز گفت: طبق قوانین و مقررات فیفا فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران می‌توانست به انتخاب کشور اردن به عنوان محل برگزاری دیدار تیم‌های ایرانو عراق اعتراض کند اما با بی‌توجهی فدراسیون، این فرصت از بین رفت. ضمن اینکه در نهایت تصمیم نهایی توسط کمیته برگزاری مسابقات فیفا اتخاذ می‌شود.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در چارچوب مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه به وقت تهران در اردن برگزار می‌شود.

نظر شما