شناسهٔ خبر: 36416691 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نگاهی به اخبار پلیس

کشف ۸۰۰ میلیونی کالای قاچاق

سرکلانتر هفتم پلیس پایتخت از کشف ۶۴ طاقه چرم مصنوعی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

صاحب‌خبر -
کشف ۸۰۰ میلیونی کالای قاچاقبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ "دوست علی جلیلیان" گفت: ساعت ۱۵:۳۴ (۱۹ آبان) ماموران انتظامی کلانتری ۱۰۹ بهارستان، هنگام گشت زنی در محدوده خیابان فردوسی به یک دستگاه خودروی وانت مشکوک و برای بررسی موضوع دستور توقف خودرو را دادند.
سرکلانتر هفتم عنوان کرد: پس از مدتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و راننده این خودرو دستگیر شد.
وی گفت: در بازرسی‌های انجام شده از داخل خودرو ۶۴ طاقه چرم مصنوعی که فاقد فاکتور و برگه گمرکی بودند، کشف شد.
سرکلانتر هفتم پایتخت با اشاره به اعتراف راننده خودرو مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالا را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.
جلیلیان تصریح کرد: متهم به همراه اموال قاچاق برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت
 کلاهبرداری ۱۲ میلیاردی زن و مردی از دوست قدیمی 
رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری زن و مرد کلاهبرداری خبر داد که با وعده خرید ملک از دوست قدیمی شان کلاهبرداری کرده بودند.
سرهنگ کارآگاه "کرم یوسف وند" گفت: متهمان با دریافت ۱۲ میلیارد ریال از محل سکونتشان گریخته بودند.
وی افزود: هشتم مهر امسال مردی میانسال به دادسرای شهر ری مراجعه و شکایتی را با موضوع کلاهبرداری به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان طرح کرد.
این مقام انتظامی عنوان کرد: پس از ثبت شکایت اولیه، پرونده از شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهرری برای رسیدگی تخصصی و دستگیری متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه پلیس آگاهی فاتب قرار گرفت.
وی افزود: شاکی پس از مراجعه به پایگاه نهم اظهار داشت فردی به نام بهنام که از دوستان قدیمی من است خانمی را که مدعی بوده مشاور املاک است و از طریق تلگرام با وی در تماس بوده به من معرفی کرد تا منزل مسکونی در محدوده خیابان نیروی هوایی زیر قیمت منطقه به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای من خریداری کند، ولی با واریز این مبلغ به حساب دوستم، دیگر وی و خانم مشاور املاک پاسخگوی تلفنم نبودند و گریخته اند.
رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که بهنام پس از چندین بار جابجایی پول، ۹۰۰ میلیون تومان از پول‌های مال باخته را به حساب مادرش واریز کرده است.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه نتیجه تحقیقات پلیسی در اختیار مقام قضايی قرار گرفت و دستور توقیف حساب مذکور دریافت شد، گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه بهنام در منطقه شهر ری شناسایی و بدین ترتیب با دستور قضايی اولین متهم پرونده در ۱۸ آبان دستگیر و به پایگاه نهم منتقل شد.
وی افزود: بهنام در ابتدا منکر بزه انتسابی بود و اظهار داشت بابت وجوه دریافتی از شاکی به مال باخته طلا تحویل داده است.
سرهنگ یوسف وند در ادامه گفت: متهم پس از بازجويی‌های تخصصی اذعان داشت با برنامه ریزی قبلی و با همکاری خانمی به نام مهین که او را با هویت جعلی خانم بیدستانی به شاکی معرفی کرده بودم تا اعتمادش را جلب کنم و با برانگیختن حس طمع مال باخته و سوء استفاده از اعتماد وی تحت پوشش خرید ملک زیر قیمت منطقه، مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان از وی اخاذی و کلاهبرداری کردم.
وی ابراز داشت: با اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به کلاهبرداری از دوستش با همکاری خانمی به نام مهین، مخفیگاه متهم دوم پرونده در تهران شناسایی شد و وی با دستور قضایی دستگیر شد و هر ۲ متهم با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری روانه زندان شدند.
رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه کلاهبرداران با استفاده از حس طمع ورزی مال باختگان نسبت به فریب افراد می‌پردازند، در انجام معاملاتی که شما را تشویق به خرید ملک یا خودرو زیر قیمت بازار می‌کنند، با احتیاط بیشتری معامله را انجام دهید.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ
 کلاهبرداری میلیاردی با فروش خودرو‌های امانتی 
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری ۲ کلاهبردار خبر داد که پس از اجاره کردن نمایشگاه، خودرو‌های امانتی فروشندگان را فروخته و بیش از یک و نیم میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند.
سرهنگ کارآگاه کامیار چهری گفت: خانمی میانسال با مراجعه به دادسرای ناحیه ۶ تهران از صاحب یک نمایشگاه فروش خودرو به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. پس از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس در اختیار کارآگاهان، مبارزه با جرائم کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: شاکی با حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران به کارآگاهان گفت، خودوری شخصی گرانقیمت (رنو کلیوس) خود را برای فروش در نمایشگاهی در خیابان مطهری به شخصی بنام "یاسر ۴۰ ساله" تحویل دادم و او بدون اطلاع من با قیمتی کمتر از عرف بازار خودرو را به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان فروخته و پس از دریافت پول فرار کرده است.
سرهنگ چهری ادامه داد: کارآگاهان در بررسی‌های بیشتر متوجه طرح سه شکایت مشابه به این شیوه شدند که متهم به همین شیوه از آن‌ها کلاهبرداری کرده بود.
کارآگاهان در جریان تحقیقات میدانی متوجه شدند دو مرد به نام‌های یاسر و حامد با معرفی خود به عنوان نمایشگاه‌دار با اجاره‌کردن نمایشگاه، اعتماد شهروندان را جلب کرده و با وعده اینکه خودروی شما را با قیمت بالاتر از بازار می‌فروشیم خودرو‌های گران قیمت و اسناد آن را از مالکان تحویل گرفته و پس از فروش قولنامه‌ای خودرو‌ها با قیمت پایین‌تر از نرخ بازار، پول آن را که مبلغ یک و نیم میلیارد تومان بود، به جیب زده و فرار کرده اند.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان در گام بعدی مالک نمایشگاه را شناسایی و از او تحقیق کردند. وی گفت که مغازه‌اش را به فردی که خود را حامد معرفی کرد برای ایجاد نمایشگاه فروش خودرو اجاره داده است. بعد از به دست آمدن این اطلاعات، کارآگاهان با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم موفق به شناسایی مخفیگاه حامد در محدوده خیابان مطهری شدند و ۱۹ آبان طی یک عملیات پلیسی او را دستگیر و به پایگاه منتقل کردند.
سرهنگ کارآگاه کامیار چهری گفت: بدنبال دستگیری حامد و اعتراف او به کلاهبرداری، کارآگاهان متوجه شدند یاسر به شهری در غرب کشور فرار کرده است و قصد خروج از کشور را دارد که بلافاصله با هماهنگی بازپرس پرونده یک تیم مجرب به شهرستان ماکو مراجعه و یاسر را قبل از خروج از کشور دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. متهم در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری از مالباختگان اعتراف کرد.
سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی، با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری هر دو متهم پرونده، متهمان با صدور قرار قانونی جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی هستند.

رئیس کلانتری ۱۳۲ نبرد
 سرقت ۶ تا ۱۰ تلفن همراه در روز 
رئیس کلانتری ۱۳۲ نبرد از دستگیری موتورسواری با ۳۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: متهم با همدستش روزی ۶ تا ۱۰ موبایل سرقت می‌کرد.
سرهنگ "جهانشاه تیموری" گفت: تیم گشت انتظامی کلانتری در حال گشت زنی در محدوده خیابان امین حضور بود که مشاهده می‌کند ترک نشین موتورسیکلتی از داخل یک دستگاه خودروی سواری آموزش رانندگی که شیشه‌های خودرو پایین بود، یک دستگاه گوشی همراه سرقت می‌کند و خلاف جهت حرکت خودرو‌ها از محل می‌گریزند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: گشت انتظامی کلانتری به تعقیب موتورسواران پرداختند و موتورسواران که با سرعت بالایی در حال متواری شدن بودند، بعد از طی مسافتی تعادل خود را از دست داده و به زمین برخورد کردند.
وی تصریح کرد: به علت تاریکی هوا و شلوغی جمعیت ترک نشین موتورسیکلت از محل متواری شد، اما ماموران کلانتری موفق شدند موتورسوار را دستگیر و به کلانتری برای تحقیقات تکمیلی منتقل کنند.
سرهنگ تیموری با اشاره به اینکه متهم ۱۸ ساله است و تعدادی گوشی سرقتی از جمله موبایل راننده خودروی آموزش رانندگی کشف شد، افزود: متهم در کلانتری اظهار داشت به همراه همدستش روزی ۶ تا ۱۰ گوشی همراه از شهروندان سرقت می‌کرد و به مالخری در مرکز شهر به قیمت ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان می‌فروخت.
کلانتر محله نبرد با اشاره به اینکه متهم تاکنون به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کرده است، گفت: تعدادی از مال باختگان شناسایی شده اند.
وی ابراز داشت: در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد متهمان در ساعت‌های اولیه صبح که شهروندان به محل کارشان مراجعه می‌کنند و در ساعت‌های پایانی شب که خسته از محل کارشان به منزل مراجعه می‌کنند، گوشی هایشان سرقت شده است.
این مقام انتظامی خطاب به شهروندان تاکید کرد: از مکالمه تلفنی به درازمدت به ویژه در ساعت‌های شلوغی تردد شهروندان دوری کنید و دقت کافی در مراقبت از اموال شخصی داشته باشید.
سرهنگ تیموری افزود: شناسایی همدست متهم و سایر مال باختگان در دستور کار قرار دارد.
 
فرمانده قرارگاه شمال گشت انتظامی یگان امداد فاتب
 دستگیری خرده فروش مواد مخدر با ۱۸۸ گرم انواع مواد مخدر 
فرمانده قرارگاه شمال گشت انتظامی یگان امداد فاتب از کشف ۱۸۸ گرم انواع مواد مخدر و دستگیری یک خرده فروش مواد مخدر خبر داد.
سرگرد "یوسف سهل آبادی" گفت: واحد گشت این قرارگاه هنگام گشت زنی در محدوده خیابان هنگام به راننده یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکوک می‌شوند و مدتی رفتار وی را تحت نظر قرار می‌دهند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: این واحد برای بررسی وضع خودرو، پلاک انتظامی خودرو را از مرکز سامانه پلیس استعلام کرد که مشخص شد خودرو سرقتی نیست و سابقه ثبت سرقت ندارد.
فرمانده قرارگاه شمال گشت انتظامی یگان امداد فاتب عنوان کرد: ماموران که همچنان به رفتار راننده مظنون بودند، برای بررسی‌های بیشتر، دستور توقف دادند و پس از مدتی تعقیب و گریز، خودروی سواری متهم متوقف شد و ماموران به تحقیق از وی پرداختند.
وی تصریح کرد: متهم پاسخ درستی به سوال پلیس نمی‌داد و خودروی وی بازرسی شد و در بررسی‌های بیشتر، از داخل خودرو ۱۸۸ گرم انواع مواد مخدر کشف شد و متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به جرم ارتکابی اعتراف کرد.
سرهنگ سهل آبادی گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی و کشف سایر جزئیات پرونده در اختیار پلیس پیشگیری قرار گرفت.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ
 دستگیری دزدان منازل ۵ میلیاردی جنوب شهر تهران 
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری ۳ دزد حرفه‌ای منزل و یک نفر خریدار اموال دزدی به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۸ تن از مال باختگان، متهمان را شناسایی کرده اند.
سرهنگ کارآگاه "حمدالله علیزاده" گفت: در ساعت ۲۳:۰۰ چهاردهم تیر مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از وقوع دزدی منزلش در محدوده یاخچی آباد به کلانتری ۱۳۰ نازی آباد اعلام شکایت کرد.
وی عنوان کرد: پس از تائید خبر اولیه و حضور ماموران کلانتری در محل دزدی، موضوع بلافاصله به کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی برای شناسایی متهم یا متهمان ارجاع شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارآگاهان تیم مبارزه با دزدی منزل به همراه تیم بررسی صحنه جرم مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی فاتب راهی محل شدند، عنوان کرد: شاکی در تحقیقات اولیه به کارآگاهان گفت: آپارتمان وی در طبقه اول یک ساختمان سه طبقه بوده و روز حادثه ساعت ۱۹ عصر برای خرید به اتفاق خانواده ام منزل را ترک کردیم و زمانی که بازگشتیم متوجه تخریب و باز بودن درب بالکن شدم. به سراغ گاوصندوق موجود در اتاق خواب رفتم و مشاهده کردم که اسناد و مدارک و مقداری اموال از قبیل هشت میلیون تومان وجه نقد، مقادیری طلا، دوربین فیلم برداری، اسناد و مالکیت به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال دزدیده شده است.
علیزاده با اشاره به اینکه دزد از طریق بالکن بدون حفاظ و مشرف به خیابان اصلی وارد ساختمان شده بودند، تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی، یک دستگاه خودروی پراید هاچ بک ۱۱۱ سفید رنگ با سه سرنشین که به طرز مشکوکی در حال پرسه زنی در محدوده دزدی بود، شناسایی شد و با دستور قضايی مالک خودرو در نوزدهم تیر در محدوده نازی آباد دستگیر شد.
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی با بیان اینکه متهم مدعی بود، خودروی موصوف را به صورت قولنامه‌ای به شخصی فروخته است، اضافه کرد: در بررسی‌های بعدی مشخص شد خریدار خودرو به یکی از شهرستان‌های غربی کشور فرار کرده است و با دستور و اخذ نیابت قضايی تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند وی را در بیستم مرداد دستگیر و به پایگاه هفتم منتقل کنند.
وی افزود: متهم اصلی پرونده در تحقیقات پلیسی به دزدی منزل با همکاری ۲ همدستش اعتراف کرد و در ادامه تحقیقات پلیسی هر ۲ متهم نیز دستگیر و به پایگاه هفتم منتقل شدند.
رئیس پایگاه هفتم در ادامه با اشاره به اینکه متهمان به ۲۰ فقره دزدی با همکاری یگدیگر اعتراف کردند، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال دزدی در این جرائم را به بیش از ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان اظهار کردند که اموال دزدی را به مالخری ۳۵ ساله در منطقه لویزان به قیمت ناچیزی فروخته اند که بلافاصله مالخر اموال دزدی نیز دستگیر و تعدادی اموال دزدی از مخفیگاه مالخر کشف شد.
علیزاده عنوان کرد: تاکنون ۱۸ تن از مال باختگان شناسایی و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضايی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.
علیزاده در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از دزدان از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان وارد می‌شوند، توصیه کرد: حتما برای بالکن طبقات اول و پنجره‌ها حفاظ مناسب نصب کنید و از نصب سردر‌های تزئینی که به تازگی به منظور زیبایی نمای ساختمان بر روی سر در نصب می‌شود، دوری کنید که این تجهیزات تزئینی به دزد کمک می‌کند که به راحتی وارد ساختمان شود.
وی اضافه کرد: در صورت نصب دوربین مدار بسته از دوربین‌های با کیفیت استفاده شده و حتماً یکی از دوربین‌ها را در محل مناسبی در کوچه نصب کنید تا اطلاعات خودرویی که با آن اموال دزدی جابجا شده است ثبت شود.

رئیس پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی پایتخت
 دستگیری شرور محله خراسان 
رئیس پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی پایتخت از بازداشت شروری خبر داد که با سلاح سرد، باعث ایجاد وحشت شهروندان در محله خراسان می شد.
سرهنگ "یعقوبعلی رجبیان" گفت: تعدادی از اهالی محله خراسان شکایتی را مبنی بر نزاع، درگیری و ایجاد رعب و وحشت با سلاح سرد توسط فرد شروری طرح کردند که به دفعات متعدد نظم عمومی منطقه را بر هم زده بود.
این مقام انتظامی عنوان داشت: با دریافت شکایت تیمی از ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی فاتب بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و به سرعت برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.
وی بیان داشت: در تحقیقات پلیسی، مخفیگاه فرد شرور در حوالی خیابان غیاثی شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضايی، ماموران موفق شدند متهم را بیستم آبان دستگیر کنند.
رجبیان افزود: در بازرسی از مخفيگاه این فرد شرور چند قبضه سلاح سرد و تجهیزات دفاعی از قبیل گاز اشک آور، شوکر و... کشف و متهم به همراه تجهیزات کشف شده به پایگاه ششم این پلیس منتقل شد.
رجبیان با اشاره به اینکه این فرد شرور از اراذل و اوباش سابقه دار شهر تهران می‌باشد، گفت: در حال حاضر متهم با قرار وثیقه برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس امنیت قرار دارد.
رئیس پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی پایتخت خاطرنشان کرد: پلیس با اقتدار تمام با افرادی که نظم و امنیت عمومی را برای سایر شهروندان بر هم می‌زند برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.
 
 بازدید خیرین امنیت ساز از مرکز مهر سروش 
صبح امروز در حالی که مرکز مهر سروش میزبان دومین سری از پذیرش شدگان معتادان متجاهر پایتخت بود گروهی از خیرین تهرانی از مرکز مهر سروش بازدید کردند.
صبح امروز سردار "مسعود مصدق" معاون هماهنگ کننده به همراه هیئتی از خیرین امنیت ساز از مرکز مهر سروش همزمان با پذیرش دومین سری از پذیرش شدگان معتادان متجاهر بازدید کردند.
در این بازدید تعدادی از خیرین با نیت مشارکت و کمک به بنا‌ها و زیرساخت‌های مجموعه مهر سروش و ساختمان‌های مشابه که از سال گذشته راه اندازی شده بود، از این مرکز بازدید و آمادگی خود را اعلام کردند.
هیئت مذکور که مزین به نام زیبای خیرین امنیت ساز می‌باشد ضمن ابراز خرسندی از امکانات موجود، ظرفیت‌های بیشتری را برای رسیدن به یک مجموعه کامل لازم دانستند و اعلام کردند که ان شاءالله با مشارکت‌های مردمی و توجه بیشتر مسئولان دولتی، پلیس هرچه سریعتر به بستر‌های کافی برای کنترل و درمان معتادان دست یابد.

نظر شما