شناسهٔ خبر: 36414353 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام آخرین تصمیمات درباره آلودگی هوای تهران

فردا مدارس ابتدایی شهر تهران تعطیل است

استاندار تهران: شاخص‌های ۱۰ نقطه شهر شرایط ناسالم برای عموم را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،  انوشیروان محسنی بندپی در نشست رسیدگی به وضع آلودگی هوا به منظور کاهش آلودگی هوا افزود: شاخص‌ها در ۱۰ ایستگاه از جمله ایستگاه پیروزی ۱۶۲، تربیت مدرس ۱۵۲، شادآباد ۱۵۸، شریف ۱۵۷، شکوفه ۱۵۸، پاسداران ۱۵۵، دانشگاه علم و صنعت ۱۵۷ در شرایط ناسالمی قرار دارند.
وی افزود: قرار شد فردا مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهد کودک‌ها در تهران به همراه چند شهر مانند دماوند، ورامین، قرچک، پاکدشت و ری فردا تعطیل شود.
استاندار تهران گفت: مدارس اسثنایی این شهرستان‌ها و همچنین تهران هم فردا در همه مقاطع تعطیل است.
محسنی بندپی افزود: در موضوع آلودگی هوا با سلامت انسان‌ها سر و کار داریم و متولی این موضوع وزارت بهداشت و درمان است و در گزارشی اعلام شد بیش از ۱۰ نقطه در شهر تهران از شاخص آلودگی ۱۵۰ عبور کرده است و نقاطی همچون شادآباد با شاخص ۱۵۸، تربیت مدرس با ۱۵۳، پیروزی با ۱۶۲، پاسداران با ۱۵۸ و ... در مجموع در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته‌اند.
وی افزود: قطعا گروه‌های سنی دبستان، پیش دبستان و مهد‌های کودک از حساسیت بیشتری برخوردارند که تصمیم بر تعطیلی این مدارس گرفته شد.
محسنی بندپی گفت: براساس مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران؛ مهد‌های کودک، پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی شهر تهران و شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا، پاکدشت و شهرری در هر دو نوبت صبح و عصر فردا چهارشنبه ۲۲ آبان تعطیل است.
وی ادامه داد: هر سال با این پدیده مواجه بودیم، اما امسال کمی زودتر آغاز شد، تصور می‌کردیم بارندگی‌های امسال شرایط پایداری هوا را کمی به تعویق بیندازد، اما چنین نشد و بی تردید تغییرات اقلیمی نیز در بروز این پدیده‌ها بی تاثیر نبوده است.
استاندار تهران گفت: ما یکی از کشور‌هایی هستیم که مصرف انرژی بسیار بالایی داریم و تغییرات اقلیمی به همراه این مصرف موجب بروز مشکلات زیادی می‌شود.
وی افزود: بر اساس قانون هوای پاک، همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با مرخصی والدینی که مدارس فرزندانشان تعطیل است، موافقت کنند.
 
تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استان تهران
اعلام آخرین تصمیمات درباره آلودگی هوای تهران
معاون استاندار تهران از برگزاری نشستی با حضور محسنی بندپی برای اطلاع رسانی آخرین تصمیمات جهت مقابله با آلودگی هوای تهران در ساعت ۱۶ امروز خبر داد.
محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استان تهران گفت: با توجه به تداوم پایداری وضعیت جوی در ساعت ۱۶ امروز، استاندار تهران آخرین تصمیمات را در جهت مقابله با آلودگی هوای تهران تشریح خواهد کرد.
درپی کاهش کیفیت هوای تهران، روز یکشنبه کمیته اضطرار استان تشکیل جلسه داد که برخی از مصوباتش عبارتند از افزایش عوارض طرح ترافیک، نیم بها شدن بلیت مترو و اتوبوس و ممنوعیت تردد کامیون‌ها.

نظر شما