شناسهٔ خبر: 36408812 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لحظه به لحظه با تحولات غزه | شلیک 190 موشک به فلسطین اشغالی

تبادل آتش میان مقاومت فسطین و تل‌آویو در پی ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی ادامه دارد و بنا به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی 190 موشک و راکت به سمت تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اهالی نوار غزه صبح امروز با حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه‌ «شجاعیه» از خواب بیدار شدند، هدف این حمله منزل «بهاء ابوالعطا» (۴۲ ساله)  از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی بود. وی به همراه همسرش به شهادت رسید و دو فرزند او نیز بشدت زخمی شدند (جزئیات بیشتر).

جهاد اسلامی در پاسخ چندین راکت و موشک به سمت شهرک‎های صهیونیستی و تل‌آویو شلیک کرد و آژیرهای هشدار در تل‌آویو نیز به صدا درآمد (جزئیات بیشتر).

گروه‌های مختلف فلسطینی ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کردند، ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند و رژیم صهیونیستی مسؤول تمام تبعات این جنایت است.

 

***

۲۳:۰۷ تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰ شهید و بیش از ۵۰ زخمی افزایش یافت.

۲۲:۳۰ شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اسرائیل آغازگر درگیری بوده اما پایان‌دهنده آن نخواهد بود.

۲۲:۲۶ کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به دنبال شدت گرفتن اوضاع در فلسطین اشغالی، برای دومین بار در روز سه‌شنبه تشکیل جلسه داد.

۲۱:۲۴ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به چند ساختمان در نوار غزه حمله کرده است. صهیونیست‌ها مدعی شدند که این ساختمان‌ها متعلق به جهاد اسلامی است.

۲۰:۵۹ نتانیاهو: «به دنبال تشدید تنش در غزه نیستیم».

افزایش شمار شهدای حمله صهیونیست‌ها به غزه

۲۰:۵۵ وزارت بهداشت نوار عزه از افزایش شمار شهدا به هفت شهید و زخمی‌ها به ۴۵ زخمی خبر داد.

۲۰:۴۵ جنبش حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای تجاوز هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و اطراف شهر دمشق را که منجر به شهادت برخی از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین شد، محکوم کرد.

۲۰:۲۴ وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که در پی حملات تلافی‌جویانه نیروهای مقاومت فلسطینی، یک میلیون اسرائیلی در پناهگاه هستند.

۲۰:۳۰ سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که از صبح امروز سه‌شنبه، نیروهای مقاومت ۱۹۰ موشک و راکت به فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند.

۲۰:۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو تن از نیروهای جنبش جهاد اسلامی را لحظاتی پیش در شمال نوار غزه هدف قرار داده است. این رژیم مدعی شد که این دو عضو در حال شلیک موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین بودند.

۱۹:۴۲ سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، محل تجمع نظامیان صهیونیست در شرق رفح را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

۱۸:۳۸ رژیم صهیونیستی یکی از مناطق متعلق به مقاومت فلسطین را در نزدیک اردوگاه «النصیرات» واقع در مرگز غزه را به همراه خانه ای در منطقه «العمور» واقع در شرق منطقه خان‌یونس هدف قرار داد.

۱۸:۲۵ آژیرهای هشدار شلیک موشک در شهرک «ناحال عوز» و «نتف هعتسرا» به صدا درآمد.

۱۷:۴۹ وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به این منطقه خبر داد. بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، «ابراهیم احمد عبدالکریم الضابوس»، ۲۶ ساله بر اثر شدت جراحات وارده به دنبال حملات امروز صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است.

۱۷:۴۷ آژیرهای هشدار شلیک موشک در منطقه «ایرز» واقع در شمال نوار غزه به صدا درآمد.

۱۷:۴۳ «نفتالی بنت»، وزیر جنژ رژیم صهیونیستی به دنبال پاسخ‌های مقاومت فلسطین مجبور شد برای ۴۸ ساعت وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

۱۷:۴۱ شبکه تلویزیونی ۱۳ رژیم صهیونیستی شمار راکت‌ها و موشک‌های شلیک شده از صبح تا بعد از ظهر را ۱۳۰ موشک اعلام کرده است.

۱۷:۲۰ مجلس اعلای شیعیان لبنان هم در بیانیه‌ای ترور فرمانده جهاد اسلامی در غزه و به شهادت رساندن تعدادی غیرنظامی در غزه و سوریه را محکوم کرد.

امروز تعدادی از تظاهرات‌کنندگان لبنانی در بیروت پایتخت این کشور تصویر شهید ابوالعطا را در دست داشتند.

۱۷:۰۰ مقاومت فلسطین تعدادی خمپاره به سمت پایگاه نظامی «ابومطیبق» رژیم صهیونیستی در منطقه «اشکول» در مجاورت غزه شلیک کرد.

۱۶:۴۵ ائتلاف قوای مقاومت فلسطینی اعلام کرد، هدف گرفتن مناطق امن در سوریه، جنایت جنگی علیه شهروندان بی گناه است.این ائتلاف افزود: در کنار محور مقاومت از سوریه تا ایران، حزب‌الله لبنان، یمن و عراق ایستاده‌ایم.

۱۶:۳۹ جنبش «امل» لبنان (وابسته به نبیه بری) در واکنش به ترور فرمانده جهاد اسلامی اعلام کرد، در زمانی که کشورهای عربی و جامعه بین‌الملل از تحقق حقوق ملت‌ها شانه‌خالی کرده­ اند، محکوم کردن فایده­ای ندارد. امل در ادامه بر وحدت و تلاش برای ساقط کردن پروژه‌هایی که نابودی مسأله فلسطین را دنبال می‌کند، تأکید کرد.

۱۶:۳۲ گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، زکی عدنان محمد غنام که در حمله رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه به شهادت رسید از اعضای این گروهان‌ها بوده است.

۱۶:۳۰ وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، تا این لحظه چهار نفر در نوار غزه شهید و ۲۵ نفر مجروح شده‌اند.

۱۶:۲۵  رژیم صهیونیستی دو پایگاه مقاومت در شمال «النصیرات» در مرکز نوار غزه را هدف گرفت.

۱۶:۲۳ نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در محکومیت شلیک راکت‌ها از نوار غزه شد.

۱۶:۱۰ ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دور جدیدی از حملات علیه اهداف وابسته به جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه را از سر گرفته است.

۱۵:۵۰ در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه یک فلسطینی شهید و سه نفر زخمی شدند.به این ترتیب شهدای امروز تا این لحظه به چهار نفر رسیده و اسامی آنها عبارت است از : بهاء سلیم حسن ابو العطا، اسماء محمد حسن ابو العطا، محمد عطیة مصلح حموده و  زکی عدنان محمد غنامة.

۱۵:۴۰ روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد، بیش از ۱۰۰ خانواده شهرک‌نشین در مجاور غزه تخلیه شده‌‌اند و تخلیه شهرک‌نشینان بیشتر نیز مورد انتظار است.

۱۵:۱۴ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس به جهاد اسلامی تسلیت گفت و اعلام کرد، سیاست ترور رژیم صهیونیستی نتوانسته و نخواهد توانست در مبارزه نیروهای مقاومت فلسطین خللی ایجاد کند.

۱۵:۱۰ جنبش انصارالله یمن ترور فرمانده جهاد اسلامی فلسطین به دست رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد، اگر تبانی برخی کشورهای عربی با این رژیم نبود، تل‌آویو جرأت این کارها را نداشت.

۱۴:۵۵ برخی رسانه‌ها گزارش دادند، فرودگاه «بن گوریون» رژیم صهیونیستی مملو از گردشگرانی است که در پی تنش‌های امروز قصد ترک فلسطین اشغالی را دارند.

۱۴:۴۵ «حسام بدران» از اعضای ارشد حماس اعلام کرد، ترورهای رژیم صهیونیستی، وحدت امت اسلام را می‌طلبد تا مقابله با این رژیم اشغالگر را در رأس اولویت‌های خود قرار دهد.

۱۴:۲۵ «حازم قاسم» سخنگوی حماس نیز اعلام کرد، مقاومت با تمام قدرت و اقتدار به وظیفه خود در دفاع از ملت در مقابل حملات متوالی رژیم صهیونیستی عمل می‌کند.

۱۴:۲۰ کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، از صبح تا کنون شلیک ۱۵۰ راکت از غزه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده و سامانه موسوم به گنبد آهنین تنها جلوی ۶۰ راکت را گرفته است.

۱۴:۱۵ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دست به حملات جدیدی در شمال و جنوب نوار غزه زدند و یک پایگاه مقاومت در منطقه «القراره» در جنوب نوار غزه را هدف گرفتند.

۱۴:۱۰ آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بهاء ابوالعطا بزرگترین فرمانده جهاد اسلامی در نوار غزه و مسؤول بیشترین عملیات‌های این جنبش بود.

وی در ادامه گفت: عملیات ترور ابوالعطا دقیق و محدود بود، تمایل به تشدید تنش نداریم اما از نظر زمینی، هوایی و دریایی آماده‌ایم. اگر ناچار شویم ترورهای دیگری نیز در غزه انجام می‌دهیم.

۱۴:۰۰ بنیامین نتانیاهو، ابوالعطا را مانند یک بمب ساعتی خواند و  در ادامه گفت، این رژیم علاقه‌ای به تشدید تنش‌ها با غزه ندارد.

۱۳:۴۶ بر پیکر شهید ابوالعطا نماز خوانده شد و فلسطینی‌ها با او وداع کردند.

 

۱۳:۳۹| اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی از آماده‌باش و مشورت مداوم برای بحث درباره شیوه مناسب به این جنایت رژیم صهیونیستی خبر داد.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی تأکید کرد، رژیم صهیونیستی در دو حمله امروز به غزه و دمشق تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است.وحدت صفوف مقاومت، تضمینی برای پاسخ به رژیم اشغالگر و دادن درسی سخت به آن است تا از ارتکاب این جنایت پشیمان شود.

۱۳:۳۵| رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، یکی از راکت‌های مقاومت غزه به شکلی مستقیم به کارخانه ای در سدیروت اصابت کرده است.

 

 

۱۳:۳۰| وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، از صبح امروز تا به این لحظه سه نفر در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و ۱۸ تن زخمی شده اند.

۱۳:۲۶| وزارت خارجه روسیه از درگیری میان غزه و فلسطین اشغالی ابزار نگرانی کرد و دو طرف را به خویشتنداری فراخواند.

۱۲:۳۷| رژیم صهیونیستی یک موتورسیکلت را در بیت‌لاهیا در شمال نوار غزه هدف گرفت و در پی این حمله یک فلسطینی شهید و یک نفر دیگر زخمی شد.

۱۲:۳۵ |رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، طی امروز حدود ۷۵ راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده و انتظار می‌رود این وضع تا چند روز ادامه پیدا کند.

۱۲:۳۳| کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد، تصمیم به ترور ابوالعطا از زمانی گرفته شد که بنیامین نتانیاهو دو ماه پیش هنگام سخنرانی در «اشدود»، به دلیل شلیک راکت‌های مقاومت، ناچار شد جایگاه خود را ترک کند و به پناهگاه برود.

۱۲:۳۰ |«اسماعیل رضون» از اعضای ارشد حماس اعلام کرد، تا زمانی که پاسخ در حجم جنایت انجام شده به رژیم صهیونیستی داده نشود، مقاومت آرام نخواهد شد.

۱۲:۲۰ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان تماس‌های با طرف‌های مختلف برقرار کرده تا جلوی تشدید تنش‌ها در نوار غزه را بگیرد.

۱۲:۱۶ |«خالد البطش» از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، در نبرد با دشمن صهیونیستی همه احتمالات مطرح است و پاسخ به دشمن صهیونیستی از لحظات اول ترور آغاز شده است.

وی گفت، رژیم صهیونیستی تصمیم به جنگ نامحدود با مقاومت فلسطین گرفته، دشمن باید بهای سنگینی بابت ترور بهاء ابوالعطا و معاذ الجبوری پرداخت کند و موشک‌ها و سلاح‌های مقاومت به سمتش گرفته شده است.

۱۲:۱۴| «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور ابوالعطا در توییتر خود مدعی شد، او مسؤول شلیک راکت به سمت فلسطین اشغالی طی ماه‌های اخیر بودو می‌خواست عملیاتی فوری انجام دهد.

وی در ادامه گفت، به رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس «شین بت» دستور انجام این عملیات را داده است.

۱۲:۱۲| جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به چندین هدف دیگر را در نوار غزه هدف گرفتند. بر اساس گزارش وبگاه «الرأی»، جنگنده‌های اسرائیلی یک پایگاه متعلق به سازمان امنیت داخلی (وابسته به حماس) در شهر بیت‌لاهیا در شمال نوار غزه را مورد حمله قرار دادند.

جنگنده‌های صهیونیستی همچنین یک آپارتمان مسکونی در منطقه «شیخ عجلین» در نزدیکی غزه را هدف گرفتند و یک انفجار نیز در نزدیکی مقر مجلس قانونگذاری فلسطین رخ داده که علت آن مشخص نیست.

۱۲:۱۱| بر اساس گزارش شبکه «فلسطین الیوم»، تشییع جنازه بها ابوالعطا با حضور گسترده مردمی در نوار غزه آغاز شده است.

 

انتهای پیام/ص 

نظر شما