شناسهٔ خبر: 36401483 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با «دانشجو» مطرح شد؛

عباسی: برخی فعالیت زودهنگام انتخاباتی را آغاز کرده‌اند / تاکید بر ساماندهی شفافیت مالی کاندیداها

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: در حالی که هنوز زمان قانونی برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداها فرا نرسیده و فرآیند تائید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان آغاز نشده است اما برخی آتش به اختیار فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به عدم شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس، اظهار داشت: باید سازوکاری فراهم شود که احتمال ورود برخی افراد به عرصه انتخابات با پول‌های کثیف و یا از طریق رانت‌های اقتصادی را کاهش دهد چراکه ممکن است این افراد بخواهند با این کار هزینه تبلیغاتی بسیار زیادی را به جامعه تحمیل کنند و به دنبال تخریب رقبا و تشویش اذهان عمومی باشند.

وی افزود: متاسفانه در مجالس گذشته تنها در سال آخر درباره انتخابات تصمیم گیری می کردند که این امر باتوجه به اینکه مجلس وقت به نفع خود طرحی در این زمینه ارائه می داد باعث می شد مورد استقبال قرار نگیرد از این رو انتظار می رود مجلس یازدهم در همان شش ماهه ابتدایی شروع به کار خود پیرامون مشکلات مربوط به انتخابات قانون تدبیر جدی داشته باشد و قانونی را به تصویب برسانند که شفاف، روشن و به دور از شبهه یا ابهام باشد.

عباسی تصریح کرد: در حالی که هنوز زمان قانونی برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداها فرا نرسیده و فرآیند تائید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان آغاز نشده است اما برخی آتش به اختیار فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند و جلساتی را برگزار می‌کنند که متاسفانه هیچ کس بر این موضوع نظارتی ندارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر ساماندهی شفافیت مالی کاندیداهای انتخاباتی مجلس گفت: به نظر می‌رسد باید دستگاه‌های نظارتی در این زمینه دست به کار شده و اجازه ندهند رفتارهای غیر قانونی انتخابات صورت بگیرد.

وی در پایان با اشاره به ورود پول های کثیف به عرصه انتخابات خاطرنشان کرد: حضور برخی افراد که به واسطه پول‌های کثیف در کارزار انتخاباتی وارد شده اند ممکن است در تصمیم و انتخاب اصلح مردم تردید ایجاد کند از این رو دستگاه‌های نظارتی و اجرایی باید دقت لازم را داشته باشند و انتخابات را از همه زوایا رصد کنند.

نظر شما