شناسهٔ خبر: 36401459 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گلریز:

گلریز: تنها خواننده‌ای هستم که در مسجد کنسرت برگزار کرده‌ام

محمد گلریز خواننده گفت: من تنها خواننده‌ای هستم که با گروه ارکستر در مساجد برنامه اجرا کردیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برنامه «سلام صبح بخیر» میزبان محمد گلریز خواننده برای گفتگو درباره نقش مساجد در شکل گیری سرود‌های حماسی و انقلابی بود.
گلریز در ابتدا گفت: از نوجوانی با پدرم به مسجد و حسینیه‌ها می‌رفتم و پامنبری می‌خواندم و آغاز کار من از همین فضا بود.
وی افزود: در مسجد برای انقلاب جلسات مهمی برگزار می‌شد و یک پایگاه فرهنگی هنری است.
گلریز در پاسخ به اینکه او را یک مبلغ دینی و فرهنگی که از ابزار هنر استفاده کرده می‌خوانند، تاکید کرد: یکی از چیز‌هایی که مسجد را رشد می‌دهد مردمی بودن آن است. مسجد نیازی به دولت ندارد و مردم همیشه پای کار هستند.
این خواننده با اشاره به جشنواره سرودی که در آن داور بوده و آثار برتر آن در مسجد اجرا شده، یادآور شد: پرداختن به مسجد باعث رونق فرهنگ و هنر و موسیقی ما می‌شود. هرکسی با هر سلیقه‌ای هم به مساجد علاقمند هستند.
در ادامه کلهر به گفتگو با گلریز پرداخت و تصاویری از مساجد مختلف در دیوار تصویری برنامه به نمایش درآمد.
این خواننده با اشاره به اینکه در مسجد جامع خرمشهر برنامه اجرا کرده است، بخش‌هایی از آن اجرا را خواند و درباره مسجد جامع قزوین گفت: آنجا هم دهه فجر برنامه داشتم. من تنها خواننده‌ای هستم که با گروه ارکستر در مساجد برنامه اجرا کردیم.
گلریز تاکید کرد: در مسجد شیخ لطف الله اصفهان صدا می‌پیچد و من تنهایی برنامه اجرا کردم. یادم است یکی دو بیت برای امام زمان (عج) آنجا اجرا کردم.
وی همچنین در پاسخ به یکی از سوالات جدولی که در برنامه باید حل می‌کرد، از موسیقی رپ نام برد و کلهر به شوخی بخش کوتاه یکی از قطعات گلریز را اگر قرار بود رپ بخواند اجرا کرد!
گلریز هم در بخش پایانی برنامه با کلهر(مجری برنامه) شوخی کرد و ضمن اینکه به او می‌گفت: به چهره اش می‌خورد شهید بشود و شهید شدن در جوانی حُسن است، چند بیتی خطاب به کلهر اجرا کرد!
«سلام صبح بخیر» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۷ تا ۹:۳۰ از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

نظر شما