شناسهٔ خبر: 36401252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیلرسون ادعای تضعیف ترامپ را تکذیب کرد

نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه سابق کابینه دونالد ترامپ، ادعای نیکی هیلی درباره تلاش او برای تضعیف رئیس جمهوری آمریکا را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

رکس تیلرسون شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با واشنگتن پست افزود: در مدت خدمت من به کشورم به عنوان وزیر خارجه آمریکا، هیچ گاه نه من این کار را کردم و نه اطلاع دارم هیچ کسی که با من کار می کرده است، اقدامی برای تضعیف رئیس جمهوری انجام داده باشد.

وی ادامه داد: گفت‌وگوهای خصوصی من با رئیس جمهوری در دفتر بیضی شکل انجام می شد و به صراحت نظراتم را مطرح می کردم. تنها رئیس جمهوری تصمیم‌گیر بود.

وزیر خارجه سابق ترامپ اضافه کرد: ما در وزارت خارجه آمریکا بهترین تلاش خود را برای اجرای این تصمیم به کار می گرفتیم. نیکی هیلی به ندرت در نشست‌های من شرکت داشت و در موقعیتی نیست که بداند چه چیزی ممکن است به رئیس جمهوری گفته باشم یا نگفته باشم.

تیلرسون تصریح کرد: به خدمت به کشورم به عنوان شصت و نهمین وزیر خارجه افتخار می‌کنم.

نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد که دو سال در کابینه ترامپ فعالیت داشت، از ابتدای سال ۲۰۱۹ از کار خود کناره‌گیری کرد.

او به تازگی کتابی از این دو سال فعالیت منتشر کرده است که مورد خوشایند دونالد ترامپ هم واقع شد و در آن آورده است رکس تیلرسون وزیر خارجه سابق و جان کلی رئیس دفتر پیشین ترامپ از او خواسته‌اند به اظهارات آنها عمل کند چرا که رئیس جمهوری نمی داند باید چه کاری انجام دهد.

هیلی مواضع تیلرسون و کلی را در راستای تضعیف دونالد ترامپ توصیف کرده است.

روابط ترامپ با تیلرسون مدیر اجرایی پیشین شرکت نفتی اکسون موبیل در سال نخست حضورش در کاخ سفید خراب شد. اختلاف نظر بین این دو در موضوع توافق هسته‌ای ایران و توافق تغییرات اقلیمی پاریس، سرانجام منجر به برکناری تیلرسون شد.

همچنین تیلرسون در مساله محدودیت‌های مهاجرتی و عدم تعامل بین المللی، با شعار "آمریکا اول" ترامپ مشکل داشت.

نظر شما