شناسهٔ خبر: 36401225 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

خوشگذرانی دزدان خانه‌های جنوب تهران با پول‌های سرقتی

روزنامه جوان

سه‌سارق‌حرفه‌ای که از راه بالکن به خانه‌های جنوب تهران دستبرد می‌زدند، پس از بازداشت گفتند با پول‌های دزدی خوشگذرانی می‌کردند.

صاحب‌خبر -
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، در ساعت‌۲۳ شامگاه‌۱۴ تیرماه امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. لحظاتی بعد که مأموران کلانتری‌۱۳۰ نازی‌آباد در محل حاضر شدند و شاکی جزئیات ماجرا را شرح داد. او گفت: ما ساکن طبقه اول ساختمان سه طبقه هستیم. چهار ساعت قبل بود که برای خرید همراه خانواده‌ام ساختمان را ترک کردم.

لحظاتی قبل وقتی به خانه برگشتیم متوجه شدم که در بالکن تخریب شده و باز است. احتمال دادم که دزد به خانه زده باشد. وقتی وارد خانه شدیم متوجه شدم موجودی گاوصندوق که ۸‌میلیون تومان پول نقد، مقداری طلا، دوربین فیلمبرداری و اسناد مالکیت به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان بود سرقت شده است.

بعد از مطرح شدن شکایت، پرونده به دستور بازپرس شعبه‌پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه‌هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت. بررسی‌های کارآگاهان پس از حضور در محل نشان داد که سرقت به شیوه بالکن‌روی از طریق بالکن بدون حفاظ از سمت خیابان اصلی رقم خورده‌است.

در شاخه دیگری از بررسی‌ها کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته ساختمان‌های اطراف به یک خودروی پراید سفید هاچ‌بک ۱۱۱ مظنون شدند و با بررسی شماره پلاک آن، مالک خودرو را که مردی ۳۰‌ساله به نام سعید بود، شناسایی و ۱۹‌تیرماه او را حوالی نازی‌آباد بازداشت کردند.

سعید گفت که ماشین را به صورت قولنامه‌ای به مردی ۲۷‌ساله به نام شاهرخ فروخته است. تحقیقات برای شناسایی و بازداشت شاهرخ خیلی زود به جریان افتاد، اما مشخص شد که او به شهری در غرب کشور گریخته است. بعد از به دست آمدن این اطلاعات کارآگاهان با در دست داشتن نیابت قضایی راهی شهرستان شدند و ۲۰‌مردادماه شاهرخ را بازداشت کردند. در جریان تحقیق از شاهرخ، دو همدست او به نام‌های نورعلی و سامان هر دو ۲۸‌ساله شناسایی و بازداشت شدند. سه‌متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از خانه‌های جنوب شهر به شیوه بالکن‌روی اعتراف کردند. یکی از آن‌ها گفت هنگام غروب در کوچه‌های جنوب شهر پرسه زده و آپارتمان‌های طبقه اول را که کسی داخل آن نبود و بالکن آن هم فاقد حفاظ بود، شناسایی می‌کردیم. بعد از آن در فرصت مناسب از راه بالکن وارد ساختمان شده و پس از سرقت از همان مسیر خارج می‌شدیم.

اعضای باند گفتند به این شیوه موفق به سرقت ۵۰۰‌میلیون تومان شده‌اند. آن‌ها گفتند که اموال سرقتی را به قیمت ناچیزی به مالخری ۳۵‌ساله به نام رضا در لویزان فروخته و پول‌های سرقت شده را هم صرف خرید مواد یا خوشگذرانی می‌کردند. با اطلاعاتی که متهمان در اختیار پلیس گذاشتند مالخر پرونده هم در مخفیگاهش شناسایی و بازداشت شد. سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به دستگیری تمامی اعضای باند در حال حاضر ۱۸‌نفر از شاکیان پرونده در محدوده‌های نازی‌آباد، یاخچی‌آباد و خانی‌آباد‌نو شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر آن‌ها در پایگاه هفتم پلیس‌آگاهی تهران جریان دارد.

نظر شما