شناسهٔ خبر: 36401180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اداره آستان یک امامزاده بدون کمک‌های مردمی+عکس و فیلم

در سال‌های اخیر با چند ابتکار امامزاده احمد (ع) خفر نطنز توانسته ضمن اشتغالزایی هزینه‌ها خود را هم تامین کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، مضجع امامزاده احمد بن محسن بن زین‌العابدین (ع) از زمره امامزادگان کشور است که در سال‌های اخیر مسیر پیشرفت و توسعه را در بستر گردشگری مذهبی به‌سرعت طی می‌کند.

 این امامزاده در کنار اتوبان کاشان نطنز اصفهان در بیست کیلومتری نطنز در مجاورت یک روستای تاریخی واقع‌شده است شاخص‌هایی چون باز بودن شبانه‌روزی امامزاده و ایجاد بسترهای خدماتی شبانه‌روزی برای مسافرین و در دسترس قرار دادن امکانات مختلف رفاهی همه‌روزه پذیرای مسافران و زائران است.

در سال‌های اخیر با کارهای فرهنگی و جهادی در مسیر درآمدزایی به‌قصد تأمین هزینه‌های جاری خود برآمده است از راه‌اندازی واحد تهیه غذا تا تولید تخم‌مرغ بومی و نهایتاً پخت و تولید بیش از دو تن رب انار این امامزاده را بیش‌ازپیش در مسیر توسعه پایدار قرار داده است.

سیاست کارآفرینی هیأت‌امنا و هماهنگی و تعامل مؤثر با اداره اوقاف نطنز و استفاده از مدیری خلاق و افتخاری این امامزاده را در خصوص نظم و نظافت و شاخص‌های توسعه پایدار می‌رود تا الگوی مناسب برای امامزادگانی باشد که در مسیر مسافران قرار دارند.

در سه سال گذشته هزینه‌های جاری و استهلاک و کارکنانی این مکان مقدس از محل عایدات کارهای مولدی که پی‌درپی اجرا می‌گردد تأمین گردیده و عواید و نذورات صرفاً برای پروژه‌های توسعه بکار گرفته‌شده است. این مکان مذهبی و گردشگری دارای دو مشکل عدیده است؛ مشکل راه ورودی و خروجی به سمت اتوبان و مشکل دوم همان مشکل همیشگی تأمین آب این آستان مقدس است.

 

 

 

 

محمدابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس نطنز در این خصوص گفت: از سال گذشته بحث تولید تخم‌مرغ بومی و محلی استارت خورد که الان در حال تولید تخم‌مرغ بومی و محلی هستیم که همه درآمد آن صرف هزینه‌های امامزاده می‌شود.

مدیر مجموعه امامزاده احمد افزود: فعالیت دیگر اقتصادی امامزاده بحث تولید رب انار محلی است، با توجه به اینکه روستای خفر دارای باغ‌های انار بوده که این انارها توسط تولیت امامزاده خریداری و در کارگاه جنب امامزاده به‌صورت رب درآمده و بانام سوغات سبز به زائران و گردشگران فروخته می‌شود.

انتهای پیام/63025/م30/

نظر شما