شناسهٔ خبر: 36401179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر کودک پیشرفت کرده است

داور بخش خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: تئاتر خیابانی نسبت به سال‌های اخیر پیشرفت کرده اما توقع ما این است که آثار خیابانی قوی‌تر و جذاب‌تر از این شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوانان استان همدان جواد انصافی اظهار کرد: تعدادی از نمایش‌های خیابانی دوره بیست و ششم جشنواره از لحاظ محتوایی، تکنیک و بازی وضعیت خوبی دارند و در مجموع وضعیت اجراهای خیابانی، رضایت‌بخش بوده است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره اقدامی مفید است یادآور شد: با توجه به تبادل افکار گروه‌های مختلف و مطرح شدن هنرمندان شهرستان‌ها در جشنواره، می‌توان برگزاری این رویداد را اتفاق مثبتی قلمداد کرد.

داور بخش خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به تصمیم دبیر جشنواره نسبت به حمایت از ادامه جشنواره با اجرای آثار برگزیده در شهرهای مبدأ خاطرنشان کرد: این تصمیم باعث می‌شود جشنواره همین‌جا در همدان تمام نشود و گروه‌های منتخب با اجرای نمایش در شهرهای خود، جشنواره را تا چند ماه زنده نگه دارند.

وی افزود: با این اقدام مردم دیگر شهرها نیز پی می‌برند چه اثری در شهر آنها ساخته شده و از ثمرات جشنواره بهره‌مند می‌شوند.

انصافی با تأکید بر اینکه تئاتر خیابانی باید راحت و سهل اجرا شود، تصریح کرد: نمایش خیابانی باید این قابلیت اجرا در هر محل و منطقه‌ای را داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوع این نمایش‌ها باید به اندازه‌ای جذاب باشد که بتواند مردم را پای اجرای خود نگه دارد و مخاطبان با دیدن نمایش بدانند که دغدغه‌های آنها و موضوعات روز مورد نظرشان در آن پرداخته شده است.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون گفت: تماشاگران نمایش خیابانی باید مدتی سرپا باشند و نمایش را ببیند و باید نمایش آنقدر جذاب باشد که نظر مخاطب را تا پایان به خود جلب کند.

وی یادآور شد: خوشبختانه تئاتر خیابانی نسبت به سال‌های اخیر پیشرفت کرده اما توقع ما این است که آثار خیابانی قوی‌تر و جذاب‌تر از این شود.

انتهای پیام/  3140/ 

نظر شما