شناسهٔ خبر: 36400741 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

منهای فوتبال

صاحب‌خبر -

شکست خانگی دوم سایپا

هفته چهارم لیگ برتر والیبال با برگزاری ۵ دیدار پیگیری شد که در پایان، تیم‌های شهرداری ارومیه، پیام مشهد، سپاهان اصفهان، شهرداری گنبد و شهرداری ورامین مقابل رقبای خود به برتری رسیدند.  در نخستین بازی که یک ساعت زودتر از سایر دیدارها یعنی از ساعت ۱۶ برگزار شد، تیم مدعی قهرمانی شهرداری ارومیه مقابل میزبانش راهیاب ملل مریوان ۳ - یک به پیروزی رسید تا دومین برد خود را جشن بگیرد. در این دیدار شاگردان مصطفی کارخانه پس از واگذاری ست نخست به راهیاب، در سه ست بعد به پیروزی دست یافتند. در بازی ‌دوم‌ این ‌هفته‌ نیز ‌تیم‌ پیام‌ مشهد در حالی‌ که پنج بازیکن خود را در اختیار نداشت، توانست با نتیجه قاطع ۳ بر یک مقابل میزبانش فولاد سیرجان به برتری برسد. گفته می‌شود پنج بازیکن تیم پیام مشهد به دلیل اینکه قرار بود تیم‌شان با اتوبوس راهی سیرجان شود، حاضر به همراهی تیم‌ نشده‌ و دلیل این اقدام‌ خود را خستگی راه در صورت اعزام با اتوبوس اعلام ‌کرده‌اند.  در بازی‌ سوم‌ نیز تیم تازه لیگ‌برتری شده سپاهان اصفهان، با هدایت رحمان محمدی‌راد میزبان قدرتمند خود سایپای تهران را با نتیجه ۳ - یک شکست داد. به این ترتیب، دومین شکست شاگردان ناصر شهنازی ‌به عنوان یکی از‌ مدعیان‌ کسب‌ عنوان‌ قهرمانی، در لیگ‌برتر رقم‌ خورد. سایپا ست سوم را برد و ست‌های اول، دوم و چهارم را واگذار کرد. در بازی چهارم نیز تیم شهرداری گنبد مهمان نه‌چندان قدرتمند خود شهروند اراک را سه بر یک شکست داد. گنبدی‌ها که ست نخست را به حریف واگذار ‌کرده بودند، در سه ست بعد مهمان خود را شکست دادند. شهرداری ورامین نیز توانست میزبان خود کاله مازندران را با نتیجه قاطع سه بر صفر شکست دهد تا همچنان به عنوان مدافع قدرتمند عنوان قهرمانی پیشتازی کند.

    

سهراب در ترکیه وزنه نمی‌زند

تیم ملی وزنه‌برداری ایران با سه وزنه‌بردار راهی مسابقات گزینشی المپیک ترکیه می‌شود. ایوب موسوی، رضا بیرالوند و سهراب مرادی سه وزنه بردار ایران هستند که  پنج شنبه هفته جاری همراه محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی راهی ترکیه می شوند تا در مسابقات گزینشی المپیک شرکت کنند. ایوب موسوی و رضا بیرالوند قرار است در دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه بزنند اما سهراب مرادی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم شرکت می کند.البته سهراب مرادی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه نمی‌زند و فقط وزن کشی خواهد کرد و تست دوپینگ می‌دهد. ترکیه، چهارمین مسابقه گزینشی المپیک سهراب مرادی می شود و او باید در دو مسابقه دیگر شرکت کند. مرادی در این دو مسابقه پایانی باید رکورد مجموع بالاتر از ۴۰۵ کیلوگرم  را به ثبت برساند تا امتیاز بالایی به دست آورد. کادر فنی ابتدا برای او جام فجر را در نظر گرفته اما چنانچه سهراب مرادی تا جام فجر به آمادگی مطلوب نرسد، در اسفندماه در مسابقات غرب آسیا که در امارات برگزار می‌شود، شرکت می‌کند و پس از آن در قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ وزنه می زند.

    

الهه احمدی از المپیک جا ماند

در ادامه رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا که به میزبانی دوحه قطر در حال برگزاری است، در تپانچه مردان ملی‌پوشان کشورمان در خط آتش قرار گرفتند. در این ماده جواد فروغی در تپانچه 10 متر با 585 امتیاز سوم شد و به فینال صعود کرد. فروغی با این نتیجه سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد. او در فینال هم عنوان سوم را کسب کرد. اما الهه احمدی، یکی از باتجربه ترین تیراندازان ایران که سابقه حضور در دو المپیک را دارد، با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا قطر آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک بود، احمدی نتوانست سهمیه بگیرد تا با این حساب او غایب بزرگ تیراندازی ایران در المپیک توکیو شود. به این ترتیب نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده، مهیار صداقت و جواد فروغی ترکیب المپیکی‌های تیراندازی را تشکیل می‌دهند.

 

نظر شما