شناسهٔ خبر: 36399654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

از صبح دیروز و با استقرار در مجلس

ستاد سامانه ثبت اموال نمایندگان آغاز به کار کرد

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس می‌گوید نمایندگان مجلس اموال و دارایی خود را در سامانه مذکور ثبت می‌کنند و از طریق این سامانه، قوه قضائیه صفر تا صد مسئولان را رصد می‌کند.

صاحب‌خبر -

جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان نایب‌رئیس‌مجلس و با حضور ۲۰۶ نماینده آغاز شد.
صبح دیروز ستاد «سامانه ثبت اموال نمایندگان مجلس شورای اسلامی»  آغاز به کار کرد، تعدادی از نمایندگان مجلس، اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کرده و کُدی را جهت بارگذاری لیست اموال و دارایی‌های خود دریافت کردند.
اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی دیروز پس از آغاز به کار ستاد ثبت اموال و دارایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران،گفت: از قوه قضائیه و به ویژه رئیس‌قوه قضائیه تشکر می‌کنم که تعامل و همکاری خوبی با مجلس در راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان داشتند. طرح ثبت اموال و دارایی مسئولان در مجلس به تصویب رسید و مراجع قضایی هم این مصوبه را ابلاغ کردند و نمایندگان مجلس همان‌طور که اعلام کرده بودند اموال و دارایی خود را در سامانه مذکور ثبت می‌کنند، از امروز اموال خود را در این سامانه ثبت کردند.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از مسئولان مشمول این قانون می‌شوند، تصریح کرد: هر کسی که از تاریخ ۲۳ دی ۹۴ مسئولیتی گرفته است شامل این قانون است و موظف است اموال و دارایی خود را در این سامانه ثبت کند از آنجایی که در سال آخر کاری مجلس دهم هستیم، ابتدا اموال و دارایی‌های خود در سال ورودی خود به مجلس را ثبت می‌کنیم و سپس در هفتم خرداد ۹۹ یعنی زمان پایان مجلس دهم هم یک بار دیگر اموال و دارایی خود را در این سامانه ثبت کرده و به قوه قضائیه اعلام می‌کنیم.
وی افزود: بنده و جمعی از نمایندگان در حال حاضر کد ثنا را دریافت کرده و اموال و دارایی خود و خانواده‌مان را باید ثبت و به قوه قضائیه اعلام کنیم که شامل اموال منقول و غیرمنقول، حقوق و دارایی‌ها و اوراق بهادار، منبع درآمد مستمر و دیگر مواردی است که در قانون ذکر شده است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: امیدواریم با ثبت اموال و دارایی مسئولان مردم اعتماد بیشتری به مسئولان داشته باشند و قوه قضائیه دارایی‌های مسئولان را تحت نظارت خود قرار دهد و قطعا این مسئله منجر به پیشگیری از برخی جرایم و همچنین شبهات در مورد دارایی و اموال مسئولان می‌شود.
عباسی با بیان اینکه از طریق این سامانه، قوه قضائیه صفر تا صد مسئولان را رصد می‌کند، خاطرنشان کرد: ستاد ثبت اموال و دارایی نمایندگان تا پایان آبان ماه در مجلس مستقر خواهد ماند اما از آنجایی که هفته آینده نمایندگان به حوزه انتخابی خود می‌روند پیشنهاد می‌دهیم هر چه سریع‌تر کد ثنا را دریافت کرده و سپس اموال و دارایی‌های خود را در سامانه مذکور به ثبت رسانند.

نظر شما