شناسهٔ خبر: 36399560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مردم سمنان ۳.۳ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: مردم استان سمنان در هفت ماهه سال جاری، سه میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محسن مسعودیان‌راد با بیان اینکه بیش از ۹۰ هزار از خانوارهای استان سمنان مشترک خانگی صندوق‌های صدقه کمیته امداد هستند، تصریح کرد: به‌طور میانگین هر شهروند سمنانی روزانه بیش از ۱۵ تومان صدقه پرداخت می‌کند.

مسعودیان‌راد با تأکید بر پیشرفت‌های فناوری بر بستر پرداخت صدقه به روش‌های نوین افزود: پرداخت صدقه به روش الکترونیکی کاهش هزینه‌های جمع‌آوری صدقه از صندوق‌های صدقه، افزایش سرعت در پرداخت و اطمینان را به همراه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: مردم استان سمنان در هفت ماهه سال جاری سه میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که از این رقم، ۵۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان از طریق کد دستوری با تلفن همراه و در بستر فناوری بوده است.

مسعودیان‌راد شهرستان شاهرود را با پرداخت ۶۸۲ میلیون تومان صدقه در هفت ماهه نخست سال جاری پیشتاز دانست و گفت: شهرستان سمنان با مشارکت ۶۴۱ میلیون تومانی و مردم دامغان با ۴۷۵ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه مردم استان سمنان می‌توانند وجوه نقدی خود را با شماره‌گیری سامانه آنی پرداخت#۰۲۳*۸۸۷۷*، شماره‌حساب ۰۱۰۲۳۱۸۴۶۳۰۰۹ و یا شماره کارت ۶۹۸۴-۹۰۱۷-۶۹۱۹-۶۰۳۷ نزد بانک صادرات پرداخت کنند، یادآور شد: پرداخت صدقه از طریق اپلیکیشن سکه راه دیگر از مشارکت در این امر پسندیده است.

به‌طورکلی، ۶۶ درصد از مجموع مشارکت‌های مردمی در بخش صدقات در حوزه حمایت هزینه شده است.

سه درصد از این بخش در ارائه خدمات ویژه به سالمندان، ۱۵ درصد کمک به پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمان مددجویان، ۲۰ درصد کمک به امر ازدواج، ۲۰ درصد پرداخت کمک‌های ضروری و هشت درصد در قالب تأمین لوازم زندگی مددجویان، کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویان دولتی و طلاب علوم دینی صرف شده است.

۱۴ درصد از مجموع مشارکت‌های مردمی در بخش صدقات به حوزه فرهنگی در قالب برگزاری اردوهای زیارتی، آموزش، فعالیت‌های تأمین هزینه‌های ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان در کانون‌های فرهنگی ارائه ‌شده است.

۱۰ درصد از مجموع مشارکت‌های مردمی معادل ۳۳۰ میلیون تومان در قالب کمک به تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان اختصاص یافت.

۱۰ درصد در سایر بخش‌های حمایتی ازجمله تعامل با مراکز اقتصادی و اجتماعی برای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی با هدف کمک به نیازمندان هزینه شد.

انتهای پیام/2249/م/

نظر شما