شناسهٔ خبر: 36399141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

خسارت ۱۳۰۰ کشاورز سیل‌زده پلدختری تا دو روز آتی پرداخت می‌شود

خرم‌آباد- معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: دستور پرداخت ۵.۶ میلیارد تومان خسارت برای ۱۳۰۰ کشاورز پلدختری را دریافت کرده ایم و تا دو روز آینده به حساب افراد واریز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نامدار صیادی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون به تعداد ۱۰ هزار و ۱۳۹ نفر از خسارت دیدگان از سیل فروردین ماه سال جاری مبلغ ۴۲ میلیارد تومان پرداخت شده است،  گفت: در پی وقوع سیل فروردین ماه سال جاری برای تعداد ۳۰ هزار و ۸۰۸ نفر پرونده خسارت سیل تشکیل شده و برای این تعداد مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان مبلغ بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از دلایلی که باعث کندی روند پرداخت خسارات به کشاورزان شد، ورود پژوهشگاه فضایی بود که علیرغم اینکه دقت کار را مقداری افزایش داد ولی در تاخیر پرداخت ها نقش اول را داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: حدود ۲۰ روز می شود که پژوهشگاه فضایی تمامی پرونده هایی را که می بایست تأیید کند را به ما اعلام کرده و همکاران ما این پرونده‌ها را از سامانه استخراج و با عنایت به اینکه حجم کار یک حجم بالایی است طبیعی است که روند پرداخت تاخیر داشته باشد.

صیادی به پرداخت خسارات کشاورزان خسارت دیده از سیل در شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: تا به امروز مبلغ ۵.۶ میلیارد تومان برای ۱۳۰۰ نفر دستور پرداخت از سامانه دریافت کرده ایم که طی یک تا دو روز آینده این مبلغ به حساب کشاورزان واریز خواهد شد و همچنین کشاورزانی که برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت به بانک‌های عامل معرفی نموده ایم طی تماس بانک های عامل با خسارت دیدگان در کوتاه ترین زمان ممکن تسهیلات به کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه روند پرداخت خسارت ناشی از سیل در شهرستان پلدختر نسبت به سایر شهرستان ها تاخیر بیشتری داشته است، افزود: علت این تاخیر این است که در این شهرستان مجموعه‌ای از خسارات را داشته ایم و به محض تعیین تکلیف مجموعه خسارات زراعی، باغی و دامی مخصوص یک فرد که دارای کد ردیابی واحد است پرداخت خسارت وی انجام خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به نحوه پرداخت خسارت آبزی پروران استان لرستان اشاره کرد و گفت: تمامی پرونده هایی که در مورد تایید کارگروه استانی و شهرستانی بوده موضوع پرداخت خسارات آن انجام شده و طی این هفته و هفته آینده مبلغ بلاعوض تصویب شده به حساب آبزی پروران خسارت دیده از سیل واریز خواهد شد، لذا شایسته است از مراجعه حضوری به ستاد سیل استان  خودداری کنند.  

صیادی گفت: از تمامی خسارت دیدگان خصوصاً مردم نجیب و شریف شهرستان پلدختر تقاضا داریم از مراجعه حضوری به ستاد سازمان و شهرستان‌ها برای پیگیری روند پرداخت خسارات جداً خودداری کنند چرا که مراجعه حضوری آنان باعث کندی انجام کار توسط همکاران ما خواهد شد.

نظر شما