شناسهٔ خبر: 36398102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس جمعیت هلال احمر:

بیش از 2600 چادر بین زلزله‌زدگان آذربایان شرقی توزیع شده است

50005

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در رابطه با اسکان اضطراری، تاکنون بیش از 2600 چادر همراه با پتو، والور، نایلون و... بین زلزله زدگان آذربایجان شرقی توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

علی اصغر پیوندی در جمع مردم ورنکش گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان ارگانی امدادی وظیفه ذاتی خود می‌داند که از ساعات اولیه حوادث در کنار مردم باشید و در جریان این زلزله نیز از همان لحظه وقوع حادثه، 50 تیم عملیات با پتانسیل 190 نفری همراه با تیم‌های واکنش سریع به منطقه اعزام شدند.

وی در این خصوص افزود: نیروهای هلال احمر حدود ساعت سه و نیم بامداد کنار حادثه دیدگان بودند و به همین دلیل خسارات نسبت به گستردگی و شدت زلزله، در سطح پایینی قرار دارد.

وی با تاکید بر این‌که وسعت خرابی خانه‌ها در مناطق زلزله زده زیاد بوده و همت جمعی و کمک دولت را می‌طلبد، گفت: بسته‌های معیشتی 72 ساعته توزیع شده و بسته‌های معیشتی یک ماهه نیز از امروز توزیع می‌شود تا مردم عزیز دغدغه‌ای در این رابطه نداشته باشند. 

پیوندی در خاتمه تاکید کرد: در روزهای آینده نیز تیم‌های حمایتی و روانی در کنار کودکان و افراد در معرض آسیب خواهند بود تا اثرات روحی و روانی حادثه را کاهش داده و فضای منطقه را عوض کنند.

انتهای پیام

نظر شما