شناسهٔ خبر: 36398059 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران و بازسازی ۵ هزار خانه زلزله زده

استانها - ایرنا - برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران در سال آینده‌، پیگیری مصوبات سفرهای قبلی رئیس جمهوری به کرمان، نوسازی و تعمیر ۵ هزار واحد مسکونی زلزله زده در آذربایجان شرقی،از جمله مهمترین عنوان‌های خبری ۲۴ ساعت گذشته سایت استانی سراسری ایرنا به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

روحانی: سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود

رییس جمهوری با اعلام اینکه سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود، گفت:مردم عزیز ایران بدانند با ادامه برجام سال آینده ما به یک هدف بسیار بزرگ سیاسی و دفاعی و ⁨امنیتی دست می یابیم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم رفسنجان با اشاره به برجام و خروج آمریکا از این توافق بین المللی اظهار داشت: درباره ماندن یا خروج ایران از این توافق نیز نظرات مختلفی وجود داشت؛ انتخاب راه مهم است و در انتخاب راه درست اختلاف نظر وجود دارد اما راه میانه و اعتدال و انصاف و به عدالت نگریستن و واقع گرا در عین حالی که آرمان ها مدنظر باشد.

۲۸ درصد موادمخدر کشور در سیستان و بلوچستان کشف شده است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بیش‌ از ۵۵۰ تن موادمخدر در هفت ماهه نخست سالجاری در کشور کشف شده که ۲۸ درصد کشفیات یعنی ۱۵۴ تن آن مربوط به سیستان و بلوچستان است.

سردار اسکندر مومنی  در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان در خط مقدم مبارزه جهانی با موادمخدر قرار دارد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان بر اساس مسائل راهبردی که دارد در حوزه مبارز با موادمخدر به مانند سایر استان‌ها دیده نمی‌شود بلکه نگاه ویژه‌تری به این منطقه است.

۵ هزار واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی نوسازی یا تعمیر می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۵ هزار واحد مسکونی آسیب دیده در مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب در آذربایجان شرقی نوسازی و تعمیر می‌شود.

اسماعیل نجار در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ستاد بحران آذربایجان شرقی مقرر شد برای نوسازی ۳ هزار واحد مسکونی و تعمیر ۲ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده اعتبار تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: عوامل اجرایی دستگاه ها و نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی از اولین دقایق وقوع حادثه در محل حضور یافته و اقدامات لازم برای نجات و سپس امداد آسیب دیدگان را انجام داده اند.

ربیعی: دولت با تمام توان در خدمت زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی است

 سخنگوی دولت با اشاره به تاکید دولت بر استفاده از همه امکانات جهت کمک به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه شهرستان‌های میانه و سراب گفت: دولت با همه توان در خدمت زلزله‌زدگان است.

علی ربیعی در بازدید از روستای زلزله زده «ورنکش» شهرستان میانه، به عنوان کانون اصلی زمین لرزه آذربایجان شرقی، تاکید کرد: چادرهای زلزله زدگان باید در محیط امن نصب شود تا با بارندگی و سیلاب دچار مشکل نشود. 

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی نهادهای مسوول در ستاد بحران آذربایجان شرقی برای حل  مشکلات زلزله زدگان افزود: آواربرداری روستاهای زلزله زده به زودی به پایان می رسد.

دولت ۷۰ هزار مسکن به مددجویان بهزیستی تحویل داد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت که از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون ۷۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش این سازمان تحویل شده است.

وحید قبادی دانا در نشست علمی _ کاربردی مدیران کل بهزیستی کشور در بابلسر تعداد کل واحدهای مسکونی تحویل شده به مددجویان بهزیستی را ۱۰۸ هزار واحد اعلام کرد.

وی با اظهار این که آمار مسکن تحویلی به مددجویان بهزیستی سال ۸۶ تنها ۶۰۰ واحد بود که اکنون به ۱۰۸ هزار واحد رسیده است، تاکید کرد: دغدغه بهزیستی تامین مسکن برای تمامی ۱۱۳ هزار مددجوی متقاضی است که در نوبت قرار دارند.

مجوز تخصیص آب صنعتی یزد از طرح انتقال آب دریای عمان صادر شد

 وزیر نیرو با اشاره به خبرخوش رئیس جمهوری در مورد تامین آب ۳۰ ساله صنعت و کشاورزی یزد گفت: مجوز تخصیص آب به اندازه کافی برای مصارف صنعتی استان و همچنین مقداری هم برای مصارف کاشت محصول گلخانه ای از آب دریای عمان داده شده است .

ابتکار: قانون دیه زنان باید تغییر کند

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: قانون مجازات اسلامی در خصوص میزان دیه زنان باید تغییر کند.

معصومه ابتکار در هفتمین نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده در تبریز، افزود: در این خصوص معاونت امور بانوان ریاست جمهوری برای برابری دیه زنان و مردان در قانون مجازات اسلامی و احکام وحدت رویه ای که صادر شده، پیشنهاد کرده است از محل صندوقی دیه مساوی تامین شود.

روند توسعه و عمران کشور شتابان است

وزیر نیرو گفت : روند توسعه و عمران کشور با وجود شرایط سخت تحریمی که در آن قرار داریم نه تنها متوقف و کند نشده بلکه شتابان در حال پیش روی است .

رضا اردکانیان در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه تکمیل طرح فاضلاب زرند در جمع خبرنگاران افزود: افتتاح و بهره برداری از حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه وزارت نیرو در سفر رییس جمهوری به استان کرمان در قالب واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران، تعدادی پروژه برقی، نیروگاه‌های خورشیدی و تصفیه‌خانه فاضلاب مصداق این شتابان بودن روند توسعه و آبادانی است .

رییس جمهوری کارخانه فولاد بافت کرمان را افتتاح کرد

کارخانه احیای مستقیم شماره یک فولاد بافت در نخستین روز از سفر رئیس جمهوری به استان کرمان با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه تولید آهن اسفنجی به بهره برداری رسید.

 طرح فولاد بافت یکی از پروژه‌های استانی فولاد می باشد که عملیات اجرایی آن در جهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در شهرستان بافت کرمان با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۸۰۰ هزار تن فولاد خام در سال ۸۵ مصوب شورای اقتصاد و در سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۶۱۲ هکتار آغاز شد.

این طرح را شرکت گسترش صنایع ماهان و بانک صنعت و معدن و متعاقب آن شرکت احیا استیل بافت تشکیل و عملیات اجرایی طرح را به عنوان کارفرمای جدید به دسشت گرفتند.

گزارش :

** گزارشگران فساد در برزخ تنبیه یا تشویق عنوان گزارشی از مشهد که به فساد و کجی‌های نظام اداری پرداخته است.

** بی‌سامانی معتادان متجاهر شهرستان پردیس و مشکلات پیش‌رو گزارشی از استان تهران که به معتادان سرگردانی پرداخته است که بی‌هیچ ابایی در انظار عمومی موادمخدر مصرف می‌کنند.

** زخم سالک بر چهره فارس  عنوان گزارشی از استان فارس است که تاکید دارد براساس شواهد و مستندات، زیستگاه طبیعی «لیشمانیوز پوستی» یا سالک است و از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری بعد از استان‌های شمالی در رده دوم کشور قرار دارد.

** جوشقان‌قالی در گیر و دار معدن و محیط زیست گزارشی است که خبرنگار ایرنا از جوشقان‌قالی واقع در شهرستان کاشان آن را تهیه و به دغدغه‌ای زیست محیطی و پدیده ای به نام کوه خواری در این منطقه خوش آب و هوا کشور اشاره کرده است .

برچسب‌ها:

نظر شما