شناسهٔ خبر: 36396451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

خبر تازه منابع عراقی از تحولات دولت عادل عبدالمهدی:

اولین کابینه فراحزبی عراق در شرف تشکیل است

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که عادل عبدالمهدی به زودی تغییرات وسیعی در کابینه خود صورت می‌دهد و شاهد چهره جدیدی از کابینه در عراق خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| شنیده‌ها حکایت از آن دارد که عادل عبدالمهدی به زودی تغییرات وسیعی در کابینه خود صورت می‌دهد و شاهد چهره جدیدی از کابینه در عراق خواهیم بود.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، منابع آگاه عراقی اعلام کردند: عادل عبدالمهدی درصدد انجام آخرین اقدامات برای انجام تغییراتی ریشه‌ای در ساختار کابینه خویش است، به نحوی که دیگر خبری از احزاب در آن وجود نداشته باشد.

 

آنچه در شبکه‌های اجتماعی عراقی هم‌اکنون دست‌به‌دست می‌شود این است که عبدالمهدی اعضای جدید کابینه خود را به طور کلی از چهره‌های جدیدی که به هیچ حزبی - نه در گذشته و نه حال- وابستگی ندارند، انتخاب کرده است.

 

در میان اعضای کابینه جدید عبدالمهدی چهره‌های جوان با مدارک عالی به چشم می‌خورند، در حالی که نام سه زن در لیست دیده می‌شود.

 

منابع نزدیک به عبدالمهدی خبر دادند قرار است اعضای جدید کابینه در سه مرحله تقدیم پارلمان شود، به نحوی که تا اوایل دسامبر آینده (20 روز دیگر) کابینه کاملاً تغییر کرده باشد.

 

طبق اعلام این منابع، عبدالمهدی در حال بهره‌گیری حداکثری از فشار جامعه است و از این اهرم برای دور کردن احزاب از اطراف کابینه خویش استفاده می‌کند. او هم‌اکنون موفق شده احزاب و پارلمان را به طور یکپارچه در مقابل ملت قرار دهد و از این طریق قصد دارد با خنثی کردن تلاش برخی احزاب برای سهم‌خواهی، برنامه‌های خود را به اجرا بگذارد.

 

این اطلاعات در حالی منتشر می‌شود که برخی از شخصیت‌های عراقی مخالفت خود را با طرح آمریکا برای برگزاری انتخابات زودرس در کشور اعلام می‌کنند.

 

قیس الخزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق عراق در توییتر خود نوشت اظهارنظر کاخ سفید در رابطه با برگزاری انتخابات زودرس بیانگر میزان تلاش آمریکا برای تاثیرگذاری بر روند سیاسی عراق است، به ویژه که این خواسته با نظر مرجعیت هم در تضاد قرار دارد.

 

نظر شما