شناسهٔ خبر: 36392230 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

چای تقلبی کام کلاهبرداران حرفه‌ای را تلخ کرد

واحدمركزي خبر

پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۵ کلاهبردار خبر داد که با جعل علائم و کارتن یکی از نشان‌های معروف چای، کلاهبرداری می‌کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۵ کلاهبردار خبر داد که با جعل علایم و کارتن یکی از نشان‌های معروف چای، کلاهبرداری می‌کردند.
سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور گفت: چندی پیش مدیر حقوقی یکی از شرکت‌های معتبر چای به اداره سیزدهم پلیس آگاهی مراجعه و اظهار کرد که فرد یا افرادی با نشان شرکت، چای‌های تقلبی در بازار توزیع می‌کنند.
این مقام انتظامی افزود: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت ۲ تن از متهمان اصلی پرونده در چاپخانه‌ای در محدوده بهارستان؛ چای‌های تقلبی را در کارتن‌های جعلی بسته بندی و با چاپ برچسب نشان معروف، توزیع مي کنند.
سرهنگ تقی پور تصریح کرد: با دستور قضایی متهمان در مخفیگاهشان دستگیر شدند و در بررسی از آن محل ۱۱ هزار و ۴۰۰ کارتن چای تقلبی کشف و به دنبال آن چاپخانه با دستور قضایی پلمب شد.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی، متهم سوم پرونده که وظیفه سلفون، زرورق و مهر برجسته کارتن‌های تقلبی چای را در چایخانه دیگری در شهرک صنعتی رباط کریم داشت، شناسایی شد.
این مقام انتظامی گفت: با ورود کارآگاهان پلیس آگاهی به چاپخانه دوم ۳ متهم دیگر از عناصر اصلی پرونده دستگیر شدند و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد در این چاپخانه علاوه بر چای‌های تقلبی، مقداری مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و صنعتی تقلبی نیز موجود است که با دستور قضایی پلمب شد.
وی بیان کرد: در ادامه شناسایی محل انبار کالا‌های تقلبی و دستگیری متهم اصلی پرونده در دستور کار قرار گرفت و ماموران موفق شدند عامل اصلی توزیع چای‌های تقلبی را که مردی ۳۰ ساله بود، دستگیر کنند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: در این انبار علاوه بر مقادیر زیادی کارتن‌های جعلی چای، مقداری پودر‌های شوینده و اسانس‌های مربوط به مواد غذایی نیز کشف شد.
تقی پور ابراز داشت: هر ۵ متهم با دستور بازپرس شعبه ۷ دادسرای ناحیه ۳۳ برای کشف سایر جزئیات پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فروش کالا‌های تقلبی، مرجع قضایی و پلیس را در جریان قرار دهند.

نظر شما