شناسهٔ خبر: 36385824 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

صدور پروانه ساخت طرح ملی مسکن در بافت فرسوده رایگان است

برهان محمودی

وزیر راه و شهرسازی از صدور رایگان پروانه ساخت واحدهای فرسوده برای متقاضیان طرح ملی مسکن و معرفی ۲۰هزار متقاضی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی صبح امروز در حاشیه هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده در جمع خبرنگاران درباره ثبت نام طرح ملی مسکن گفت: سامانه طی روزهای گذشته برای ثبت نام متقاضیان در استان کرمان به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد تا هم ضعف های سامانه را شناسایی کنیم و هم اینکه مطالبات مردم را دریابیم.

وی افزود: با بررسی هایی که انجام شد قرار شد سامانه برای ۱۰ استان از روز شنبه ۱۸ آبان در دسترس مردم قرار گیرد تا شرایط ثبت نام را دریابند و مدارک موردنیاز را اسکن کنند. این سامانه از فردا برای ثبت نام باز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در یک سال گذشته توانسته ایم در بسیاری از استان ها زمین های مورد نیاز را آماده سازی و قراردادها را با انبوه سازان منعقد کنیم. کار ما در ادامه این طرح، شناسایی متقاضیان واقعی و روش های واگذاری زمین متفاوت است. در برخی شهرها زمین به سازنده برای ساخت و ساز داده می شود و در برخی شهرها به مردم زمین داده می شود تا خانه های خود را بسازند.

اسلامی درباره بافت فرسوده در این طرح گفت: پروانه ساخت در بافت فرسوده رایگان داده می شود. تاکنون ۲۰ هزار نفر در بخش دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده ثبت نام کرده اند و به بانک ها معرفی شده اند.

وی درباره هزینه ساخت مسکن در طرح ملی مسکن گفت: در شهرهای کوچک متری دو و نیم تا سه و نیم و در کلانشهرها بر اساس هزینه تمام شده ساخت و ساز این هزینه ها دریافت خواهد شد.

اسلامی در خصوص امیدواری مردم به اتمام طرح ملی مسکن گفت: این طرح فعال است، هیچ نگرانی در خصوص اتمام آن نداریم و مانعی بر سر راه خود نمی بینیم. زمین های مورد نیاز آماده سازی شده اند و هدف ما راه اندازی نهضت پایدار خانه سازی است. در سال ۱۴۰۰ شاهد افتتاح ۴۰۰ هزار واحد طرح ملی مسکن و تکمیل مسکن مهر خواهیم بود.

به گفته وزیر راه، در حال حاضر ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس آماده تحویل به متقاضیان است که مشکلات انتقال آب و فاضلاب، لوله کشی گاز و نصب پکیج و آسانسور حل شده است.

وی درباره نوسازی مسکن روستایی گفت: برنامه ریزی ما برای نوسازی و بهسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی قطعی است و در زلزله اخیر دیدیم که نتیجه بهسازی مساکن روستایی، کاهش تلفات به حداقل ممکن بود.

نظر شما