شناسهٔ خبر: 36382967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ورود نماینده سازمان ملل به نجف برای دیدار با آیت‌الله سیستانی

فرستاده دبیر کل سازمان ملل به عراق، که امروز عازم نجف اشرف شده، قرار است با آیت الله سیستانی دیدار کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جینین هینس پلاسخارت» نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق، صبح امروز (دوشنبه ۱۱ نوامبر)، وارد شهر نجف اشرف شد.

یک منبع آگاه به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت، پلاسخارت قرار است در این سفر با آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان در عراق دیدار کند و پس از آن در یک کنفرانس خبری حاضر شود.

این در حالی است که هیأت کمک رسانی سازمان ملل به عراق (یونامی) دیشب (یکشنبه) در هفدهمین روز دور دوم اعتراضات عراق در بیانیه‌ای، مجموعه پیشنهاداتی را برای کاهش تنش‌ها مطرح و عنوان کرد که در حال رایزنی با طرف‌های سیاسی در عراق است.

این بیانیه اعتراضات کنونی را نتیجه «عدم پیشرفت» در طول ۱۶ سال گذشته در عراق عنوان کرده و هشدار داده است که «ریسک فزاینده‌ای وجود دارد که "خرابکاران" اعتراضات مسالمت‌آمیز را ربوده و هرگونه تلاش برای تغییرات واقعی را از خط خارج کنند. زمان از اهمیت حیاتی برخوردار است، همین‌طور رسیدن به نتایج ملموس.»

پیشنهادات یونامی به بغداد، به سه دسته «یک هفته‌ای»، «کوتاه‌مدت» و «میان‌مدت» تقسیم شده است. آزادی شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز و محاکمه عاملان خرابکاری و خشونت و درخواست از طرف‌های خارجی برای توقف دخالت در امور عراق، از جمله پیشنهادات «یک هفته‌ای» این هیأت سازمان ملل به عراق است.

نظر شما