شناسهٔ خبر: 36381534 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نیلی هیلی: مقامات ارشد ترامپ از من خواستند تا او را تضعیف کنم

نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل افشاگری‌های تازه‌ای را علیه مقام‌های ارشد دولت ترامپ مطرح کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل ادعا کرده است که 2 نفر از مشاوران ارشد سابق دولت ترامپ سعی کرده‌اند تا او را متقاعد کنند تا برای نجات کشور، ترامپ را تضعیف کند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، هیلی گفت: رکس تیلرسون وزیر خارجه سابق آمریکا و جان کلی رئیس سابق کارکنان کاخ سفید سعی کرده‌اند تا او را متقاعد کنند تا دونالد ترامپ را تضعیف نماید.

هیلی افزود: کلی و تیلرسون از من خواستند تا در برابر خواسته‌های ترامپ مقاومت کنم. آنها به من می گفتند که برای نجات کشور تلاش می کنند. البته این تصمیم آنها بود نه شخص رئیس جمهور که اقداماتشان به نفع آمریکا است. رئیس جمهور نیز از اقدامات و فعالیت های آنها اطلاعی نداشت.

تیلرسون هنوز به اظهارات نیکی هیلی واکنش نشان نداده است ولی جان کلی در این باره گفت: اگر منظور او از مقاومت و کارشکنی، داشتن یک روال کاری درست و صحیح است... برای اطمینان از اینکه ترامپ همه نقاط ضعف و قوت تصمیم هایی که ممکن است در ذهن داشته باشد را بداند، تا بتواند تصمیم های حساب شده و درست بگیرد، در آن صورت من گناهکار خواهم بود.

نیکی هیلی در کتاب جدیدش نوشته است که کلی و تیلرسون به او گفته اند که تابع و فرمانبردار ترامپ نیستند چرا که سعی دارند کشور را نجات دهند. آنها بر این باور بودند که تصمیم های آنهاست که به نفع کشور است، نه تصمیم های رئیس جمهور.

وی در این کتاب نوشته است: تیلرسون به مشاوران و دستیاران من گفته بود که اگر ترامپ مهار نشود، جان مردم به خطر خواهد افتاد.

البته هیلی گفته است که با درخواست کلی و تیلرسون مخالفت کرده و آن را خطرناک و توهین آمیز خوانده است.

هیلی تاکید کرد: آنها باید به رئیس جمهور می گفتند که با او اختلاف نظر دارند و اگر از تصمیم های وی راضی نبودند، از این مقام کناره گیری می کردند. اما تضعیف رئیس جمهور کار خیلی خطرناکی است و بر خلاف قانون اساسی است و مغایر با باورهای مردم آمریکا است.

وی افزود: من با تیلرسون و کلی بر سر توقیف کمک های مالی سازمان ملل به فلسطینی ها اختلاف نظر داشتم. کلی و تیلرسون بر این باور بودند که قطع کمک های سازمان ملل به فلسطین موجب تشدید خشونت ها خواهد شد و تهدیدات علیه اسرائیل را افزایش می دهد و موجب کاهش نفوذ آمریکا خواهد شد.

هیلی نوشت: کلی بعدا در نامه‌ای برای من نوشت که من 4 وزیر خارجه دارم، شما، هربرت مک مستر مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، جارد کوشنر و رکس تیلرسون، ولی من فقط به یکی از شما نیاز دارم.

هیلی گفت: من با برخورد ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان نشست 2017 هلسینکی اختلاف نظر داشتم. همین طور با اظهارات ترامپ پس از راهپیمایی 2017 نژادپرستان سفیدپوست در شارلوتزویل نیز مخالفت کردم. ترامپ در این اظهارات گفته بود که هر دو طرف درگیری در این راهپیمایی آدم های خوبی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما