شناسهٔ خبر: 36379017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

۹هزار معلول در زنجان شناسایی شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان شامگاه یکشنبه در این ارتباط گفت: برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه بیشترین تاثیر خود را روی سه رکن اساسی شامل فرد معلول،

صاحب‌خبر -

مدیر کل بهزیستی استان زنجان شامگاه یکشنبه در این ارتباط گفت: برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه بیشترین تاثیر خود را روی سه رکن اساسی شامل فرد معلول، جامعه و خانواده می‌گذارد که بی شک تعامل این  ارکان یاد شده لازمه تحقق توسعه فراگیر در یک جامعه پویا و مولد است.

محمد محمدی قیداری افزود: برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و محروم انجام می‌شود که  زنجان جزو ۱۰ استان برتر در اجرای این برنامه بوده و عملکرد خوبی را در این زمینه ارائه کرده است.

وی با اشاره به تشکیل  صندوق مالی خرد برای معلولان نیز افزود : یکی از رسالت های صندوق کارآفرینی و امید، توسعه خدمات مالی خرد بوده که ۳۰ میلیون تومان آن از طریق صندوق، ۲۵ میلیون تومان نیز توسط بهزیستی شروع بکار می کند که خود افراد نیز آورده  اولیه دارند که در نهایت به اشتغال فردی و گروهی منجر می شود که استان زنجان نیز در سال آینده مشمول این برنامه خواهد بود .

محمدی افزود: ورزش به عنوان اهرم توانمندی معلولان نقش بسزایی دارد که طرحی در این خصوص از سال آینده  به عنوان یکی ازمولفه های توانبخشی مبتنی بر جامعه و با هدف افزایش مشارکت‌های معلولان در سطح جامعه و رسیدن به استقلال هویتی و خودکفایی اجرا خواهد شد.

به گفته وی،  ارتقای سطح سلامت  و توانمندی های جسمی، روانی و اجتماعی معلولان ساکن روستا از مزیت‌های اجرای این طرح است زیرا ورزش به کاهش هزینه های درمانی، ایجاد نشاط و مشارکت معلولان به منظور ایجاد شرایط بهتر کمک می کند.
 

انتهای پیام

نظر شما