شناسهٔ خبر: 36378943 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

جوان مؤمن انقلابی (۳۸)؛

جوان دانشجو باید اینگونه باشد

حوزه/ آنچه مهم است، این است که جوان دانشجوی ما باید مطالبه‌گر، پرانگیزه، پرنشاط، حاضر در صحنه و ناظر به مسائل کشور باشد؛ و من این را امروز مشاهده می کنم که بحمدالله هست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

- جوان مؤمن انقلابی

خدای متعال را شکرگزاریم از اینکه در این برهه‌ از زمان، کشور ما شاهد یک مجموعه‌ جوانِ مؤمن و پرشور و پرانگیزه و صاحب منطق و فکر در زمینه‌ی مسائل اساسی کشور است.

امروز جلسه‌ی ما بسیار جلسه‌ خوبی بود؛ دو بخش دارد این مسئله: یک بخش مربوط به جزئیات بیانات دوستانی است که اینجا بیان کردند؛ خب، مطالب خوب و مفید گفته شد؛ ممکن است بنده‌ حقیر با بعضی از این بیانات موافق باشم، با بعضی موافق نباشم؛ بحثِ محتواها یک بخش از مسئله است.

آن بخشی که به نظر من مهم و در خور ستایش و تقدیر است، عبارت است از «روحیه‌ی پرنشاط و مطالبه‌گر در مجموعه‌ی دانشجویی» که در بیانات این جمع معدود و محدود خودش را نشان داد؛ این مهم است.

ممکن است [از] آنچه در این مطالبات وجود دارد، بعضی منطقی نباشد، بعضی قابل تحقق نباشد، بعضی مورد قبول نباشد؛ اما نَفْس این روحیه‌ مطالبه‌گری و انگیزه برای خواستن و فکر کردن و پیشنهاد دادن و انتقاد کردن، مطلوب است. البته در همه‌ امور باید اخلاق را، دیانت را، حدود شرعی را رعایت کرد؛ از بی‌انصافی باید پرهیز کرد؛ از «قول بغیر علم» باید اجتناب کرد؛ اینها به جای خود محفوظ؛ آنچه مهم است، این است که جوان دانشجوی ما باید مطالبه‌گر، پرانگیزه، پرنشاط، حاضر در صحنه و ناظر به مسائل کشور باشد؛ و من این را امروز مشاهده می کنم که بحمدالله هست.

بیانات در دیدار دانشجویان - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱

نظر شما