شناسهٔ خبر: 36378893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وحدت از دیدگاه رهبری، مسئله‌ای استراتژیک و تکلیف است/حضرت محمد(ص) مظهر رحمت خدا برای امت اسلام است

امام جمعه دیواندره گفت: اهمیت موضوع موضوع وحدت از منظر رهبر معظم انقلاب آنقدر مهم است که وحدت اسلامی را مسئله‌ای استراتژیک و تکلیف معرفی می‌فرمایند.

صاحب‌خبر -

ماموستا جلال مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج میلاد حضرت رسول‌الله (ص) را تبریک گفت و اظهار داشت: از دیدگاه اهل سنت 12 ربیع‌الاول میلاد رسول مکرم اسلام و به روایت برادران اهل تشیع 17 ربیع‌الاول است.

وی تصریح کرد: این هفته بنا به تدبیر حکیمانه امام راحل با عنوان هفته وحدت اسلامی نام‌گذاری شده است که باید از این ظرفیت در راستای تعمیق و توسعه هرچه بیشتر پایه‌های وحدت در جهان اسلام بهره گرفت.

 وی به دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد وحدت اسلامی به عنوان اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوعات در جهان اسلام گریزی زد و گفت: اهمیت این موضوع از منظر رهبری آنقدر مهم است که وحدت اسلامی را مسئله استراتژیک و تکلیف معرفی می‌فرمایند.

وی افزود: معظم‌له همواره علماء و روشنفکران و برجستگان سیاسی و آحاد امت اسلامی را به وحدت با توجه به آموزه‌های قرآن کریم و ارادت و محبت به پیامبر رحمت(ص) دعوت می‌فرمایند.

مرادی اظهار کرد: در اندیشه مقام معظم رهبری اتحاد مسلمانان و پرهیز آنها از اختلاف و تفرقه زمینه مساعد برای ایستادگی جمعی در برابر زورگویی‌های نظام سلطه و دفاع از منافع و حقوق ضایع شده جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه وحدت به معنای تمسک جمعی به حبل‌الله است، گفت: وحدت و اتحاد مسلمانان به معنای اسلام و عقاید خاص که شیعه، سنی شود یا سنی، شیعه شود نیست بلکه مراد ما از وحدت عدم تنازع و چنگ‌زدن به ریسمان الهی است.

امام جمعه دیواندره تاکید بر مشترکات مذاهب مختلف را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حفظ این وحدت تنها راه رسیدن به تمدن اسلامی و پیروزی در برابر هجمه‌های گسترده دشمنان است.

ماموستا مرادی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن میلاد رسول‌الله (ص) به صورت گسترده در مساجد شهرها و روستاهای استان، عنوان کرد: به دستور قرآن در آیه 58 سوره یونس (ع) خدا می‌فرماید : ای محمد (ص) به مردم بفرما به فضل و رحمت خدا دل خوش باشند وقتی که فضل و رحمت خدا شامل حال آنها می‌شود شادمانی فضل همان علم است.

وی تصریح کرد: بزرگترین مظهر رحمت خدا برای امت اسلامی وجود با ارزش حضرت رسول (ص) است که خدا می‌فرماید: زمانیکه رحمت خدا شامل حال شما می‌شود خوشحالی و شادمانی کنید.

امام جمعه دیواندره با بیان اینکه خدا ارزش و احترام زیادی برای حضرت رسول (ص) قائل هستند، افزود: حضرت امام شافعی (رض) می‌فرماید آن لطف و مرحمت را که خدا در حق پیامبر ما حضرت محمد(ص) انجام داده در مورد هیچ یک از پیامبران دیگر انجام نداده است.

ماموستا مرادی اظهار کرد: یکی از همراهان امام شافعی فرمود که خدا در حق حضرت عیسی (ع) این لطف را فرمود که مردگان را با اجازه خدا زنده می‌کرد که امام شافعی فرمود الله تعالی تنه درختی را که پیامبر(ص) در هنگام ایراد خطبه بر آن تکیه می‌داد در هنگام فراق پیامبر (ص) ناله می‌کرد این بزرگ است یا زنده کردن مردگان!

وی افزود: از دیگر دلایل برای بزرگی و قدر و منزلت حضرت رسول (ص) این است که خدا بر حضرت رسول (ص) صلوات می‌فرستد و سپس به ملائکه امر می‌کند که شما نیز بر حضرت رسول(ص) صلوات بفرستید. 

وی بر ضرورت آشنایی هرچه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با زندگی و سنت‌های حضرت رسول(ص) گفت: محبت ما نسبت به حضرت رسول(ص)  یک محبت عاطفی نیست خدا به ما امر می‌فرماید که حضرت محمد (ص) را با محبت شرعی دوست بداریم و محبت شرعی آن است که پیامبر (ص) که چیزی را که دوست دارد و به عنوان شریعت و دستور الهی و به عنوان قانون جامع بشریت برای ما آورده آن را پیاده عملی کنیم.

وی با عنوان اینکه پیامبر(ص) عنصر دوم ماهیت ایمان ما است، عنوان کرد: انسان چه در هنگام خوشی و چه در هنگام ناراحتی نباید خدا را از فراموش کند.

مرادی گفت: حضرت علی (ع) می‌فرماید "وجود حضرت رسول (ص) برای ما از آب سرد در هنگام تشنگی در ماه رمضان آن هم در فصل تابستان با ارزش‌تر است".

امام جمعه دیواندره تصریح کرد: خدا مژده بهشت برین را به کسانی می‌دهد که پیرو شریعت حضرت رسول (ص) هستند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

نظر شما