شناسهٔ خبر: 36378836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکسیناسیون 270 هزار طیور در زنجان

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود بین 250 تا 270 هزار طیور در مقابل بیماری نیوکاسل واکسینه شوند.

صاحب‌خبر -

محمدباقر حاج‌کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مقابله با بیماری‌های دام و طیور به صورت مستمر توسط دامپزشکی استان زنجان انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه طرح مقابله با بیماری طیور محلی با انجام واکسیناسیون در حال انجام است، اضافه کرد: انجام این واکسیناسیون از ابتدای آبان‌ آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیماری «نیوکاسل» یک بیماری محلی و ویژه هر منطقه است، ادامه داد: این بیماری در بین روستاییان با عنوان «آزار» شناخته شده است.

حاج‌کاظمی با بیان اینکه واکسیناسیون طیور در روستاهای زنجان همانند سایر استان‌ها آغاز شده است، تصریح کرد: واکسیناسیون در سال‌جاری با رویکرد ترویجی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بین 250 تا 270 هزار طیور در واکسیناسیون نیوکاسل واکسینه شوند، ادامه داد: در این طرح نخست طیور روستاهای دارای اولویت‌ واکسینه می‌شوند.

وی افزود: روستاهای قرار گرفته در نزدیکی مرغ‌داری‌های صنعتی و راه‌های مواصلاتی و دارای جمعیت بالای طیور در اولویت واکسینه شدن قرار دارند.

حاج‌کاظمی با بیان اینکه وضعیت استان زنجان در مورد عدم انتقال بیماری‌های طیور از پرندگان مهاجر خوب است، ادامه داد: مرغ‌داران آمادگی و آگاهی لازم را دارند و امنیت لازم را حفظ می‌کنند و رعایت مسائل موارد بهداشتی و قرنطینه به صورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/73009/ق/20

نظر شما