شناسهٔ خبر: 36378755 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کیادربندسری: فدراسیون می‌خواهد در اسکی نباشم/ چرا کمیته انضباطی تشکیل نمی‌دهند؟

71613

اسکی‌باز ایران می‌گوید دلیل اینکه فدراسیون اجازه استفاده رایگان از پیست توچال را به او نمی‌دهد این است که حاضر به صحبت کردن و عذرخواهی از سرمربی تیم ملی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، گویا فدراسیون اسکی خواسته تا محمد کیادربندسری و حسین ساوه شمشکی امکان استفاده رایگان از پیست اسکی توچال را نداشته باشند. کیادربندسری در این مورد به ایسنا گفت: اول هفته بود که در توچال اسکی کردیم و مشکلی نبود اما بعد از ظهر آقای مرتضی ساوه شمشکی، رئیس هیات تهران تماس گرفت و گفت که آقای عبدی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی از پیست توچال خواسته تا من و حسین ساوه شمشکی را راه ندهند و از امکانات این مجموعه به  صورت رایگان استفاده نکنیم. با این شرایط می‌توانیم بلیت تهیه کنیم؛ فرض کنید علی دایی برای رفتن به ورزشگاه بلیت تهیه کند و بین هواداران بنشیند! الان ما همین وضعیت را داریم. البته بعد از این ماجرا هنوز به توچال نرفتم که ببینم امکان استفاده رایگان دارم یا نه.

او حواشی سال گذشته و ادعای تبانی این اسکی باز در مورد سرمربی و مسوولان برگزاری مسابقات را دلیل اقدام فعلی فدراسیون عنوان کرد و افزود: قبلا فدراسیون اسم ما را برای تمرین در توچال به مسوولان پیست می‌داد اما اکنون به دلیل اتفاقاتی که سال گذشته افتاد این کار را نکرد. با این وجود فدراسیون برای حل و رسیدگی  به مشکلات سال گذشته پیگیری نکرد. حتی بارها از طریق افرادی پیغام دادم که جلسه کمیته انضباطی را تشکیل بدهید، یا محکوم می‌شویم و کمیته ما را جریمه می‌کند یا اینکه به حقمان می‌رسیم.  

این اسکی‌باز ادامه داد: فدراسیون اطلاع داد که با من مشکلی ندارد اما باید با سرمربی تیم ملی صحبت کنم در حالی که مشکل من بحث رفاقتی و شخصی نبوده که از او عذرخواهی کنم بلکه فنی بوده و مسائل فنی هم باید در کمیته انضباطی حل شود.

او با بیان اینکه هیات اسکی استان تهران نام من و حسین ساوه شمشکی را برای استفاده از پیست توچال در لیست قرار داده است، افزود: درست است که سرمربی تیم ملی نمی‌خواهد من در  تیم ملی باشم اما ورزشکار استان تهران که هستم. اختلاف ما با سرمربی فنی است و برای حل آن باید کمیته انضباطی تشکیل شود. درست نیست برخی افراد به خاطر اینکه قدرت دارند اینگونه مسائل شخصی و فنی را با هم یکی کنند.  

این اسکی باز در مورد اینکه فدراسیون کد فیز او و حسین ساوه شمشکی را تمدید نکرده است، گفت: باید هر سال کد فیز را تمدید کنیم، قبلا خود فدراسیون این کار را انجام می‌داد و هزینه را پرداخت می‌کرد اما امسال گفتند ورزشکاران برای تمدید باید ۳۵۰ هزار تومان به حساب فدراسیون واریز کنند که ما هم هزینه را پرداخت کردیم و مدارک را به فدراسیون بردیم با این حال هنوز با من تماس نگرفتند اما به حسین گفتند که می‌خواهند کد فیزمان را غیر فعال کنند.

او در این مورد ادامه داد: برای غیر فعال کردن کد فیز باید دلیلی منطقی به فدراسیون جهانی ارائه بدهند در غیر این صورت ورزشکار می‌تواند شکایت کند. از من وحسین که گذشت اما اگر  همین شرایط را برای ورزشکاران کم سن و سال به وجود بیاورند، حکایتمان شبیه رشته‌هایی می‌شود که ورزشکارانشان از ایران رفتند.

کیادربندسری بیان کرد: من و حسین ساوه شمشکی سال‌ها در اردوی تیم ملی بودیم و به اردوها و مسابقات برون مرزی اعزام شدیم، برای این کار از بیت المال برایمان هزینه شده است اما اکنون با این رفتار تمام هزینه‌ها را دور می‌ریزند. من اگر مسابقه ندهم باز هم تجربیاتی دارم که می‌توانم آن‌ها را به جوان‌ترها انتقال بدهم اما اجازه نمی‌دهند و کاری می‌کنند که ما در اسکی نباشیم. مدرسه اسکی ثبت نام می‌کنیم اما مخالفت می‌کنند. حتی مطمئن هستم که دیگر در مجموعه ورزشی انقلاب هم نمی‌توانم ورزش کنم.

انتهای پیام

نظر شما