شناسهٔ خبر: 36378676 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کلاهبرداری میلیاردی با طعم چای

روزنامه جوان

پنج مرد فریبکار که با جعل نشان یکی از برند‌های معروف چای، اقدام به توزیع چای تقلبی در بازار می‌کردند، بازداشت شدند.

صاحب‌خبر -
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، چند روز قبل مدیر حقوقی یکی از شرکت‌های معتبر چای وارد اداره سیزدهم پلیس‌آگاهی تهران شد و کارآگاهان را از ماجرای کلاهبرداری با خبر کرد. او گفت که افرادی با جعل برند چای معروف در حال توزیع چای تقلبی در بازار هستند که از آن‌ها شکایت دارد. بعد از مطرح شدن شکایت کارآگاهان دست به تحقیق زده و در جریان بررسی‌های میدانی موفق شدند مخفیگاه دو نفر از اعضای باند را که چاپخانه‌ای حوالی میدان بهارستان بود شناسایی کنند. بررسی‌های کارآگاهان حکایت از این داشت که متهمان چای‌تقلبی را در این محل در کارتن‌های جعلی بسته‌بندی و با چاپ برند معروف روی آن محموله‌ها را در بازار توزیع می‌کنند. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که کارآگاهان دو متهم را بازداشت و در بازرسی از محل ۱۱‌هزار و ۴۰۰‌کارتن چای تقلبی کشف و چاپخانه را هم پلمب کردند.

در جریان تحقیق از دو متهم بود که مشخص شد که سه عضو دیگر باند در چاپخانه‌ای دیگر در شهرک صنعتی رباط‌کریم فعالیت می‌کنند. یکی از متهمان گفت اعضای دیگر باند در آن چاپخانه کار سلفون و مهر برجسته را روی کارتن‌های چای انجام می‌دهند. با اطلاعاتی که متهمان در اختیار پلیس گذاشتند کارآگاهان راهی دومین چاپخانه شده و همزمان با دستگیری سه‌متهم مقدار زیادی چای تقلبی، مواد‌غذایی، آرایشی و بهداشتی تقلبی هم در محل کشف کردند. در بازرسی از انبار این محل هم علاوه بر کارتن‌های جعلی چای، مقدار زیادی پودر‌های شوینده و اسانس‌های مربوط به مواد غذایی کشف شد.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده یک‌میلیارد تومان است، گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر پنج‌متهم بازداشت شده به دستور بازپرس شعبه ۷ دادسرای ناحیه در جریان است.

نظر شما