شناسهٔ خبر: 36365465 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت‌الله اراکی اعلام کرد

برگزاری سی‌‌وسومین کنفرانس وحدت با محور مسجدالاقصی/ همفکری نخبگان ۹۰ کشور برای وحدت

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اعلام برگزاری سی‌‌وسومین کنفرانس وحدت با محور مسجدالاقصی، گفت: جوانانی از بیش از ۴۰ کشور جهان در این کنفرانس حضور دارند. حضور پررنگ بانوان از ویژگی‌های این دوره کنفرانس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ، نشست خبری تشریح برنامه های سی و سومین کنفرانس بین المللی «وحدت» صبح امروز (یکشنبه، 19 آبان ماه) در محل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، «آیت الله محسن اراکی» در این نشست اظهار کرد: امروز که سی و سومین کنفرانس را برگزار می‌کنیم می‌توانیم ادعا کنیم در کلان فعالیت مسیر وحدت جریان های وحدت گرایانه پرچم داری نظام جمهوری اسلامی رهبر در جهان اسلام پیروز است.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: امروز می توانیم ادعا کنیم که جمهوری اسلامی که مرکز اصلی وحدت جهان اسلام و تپش قلب جهان اسلام است به رهبری مقام معظم و با همکاری ارکان نظام به ویژه مجمع تقریب موفق شد در برابر جریان تکفیر پیروز میدان باشد. 

 

شکست گفتمان تکفیر در سایه وحدت

 

وی تاکید کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: ما آمریکا را گوشه رینگ بردیم، جمهوري اسلامی و نهادهای آن توانستند کل جریان تکفیر را از رینگ خارج کنند، امروز گفتمان تکفیر در جهان اسلام یک گفتمان شکست خورده است

 

آیت الله اراکی ابراز کرد: امروز نیاز نداریم برای مقابله با تکفیر تلاش کنیم چراکه اثبات شد که تکفیر خلاف اسلام و وجدان بشری است. این دستاورد بزرگی برای نظام ما و رهبری ما و نهادهای وحدت است

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه تاکید کرد: امروز جریان وحدت تنها یک جریان شعاری نیست و در سراسر جهان اسلام از اندوزی تا موریتانی و مغرب عربی در دایره جهان اسلام جریان وحدت جریان عینی و میدانی است. امروز با شکل گیری جبهه مقاومت در برابر استکبار شاهد شکل گیری جریان عینی و عملی  مقاومت هستیم. این جریان مقاومت امروز در میان جوانان جهان اسلام گسترده ترین پایگاه است. اگر فرصت می‌دانند در  مکه و جایی که آغاز دعوت اسلام از آن خطه آغاز شد که جبهه مقاومت را آنجا به تجمع واداریم دهها میلیون نفر از جوانان گرد هم می آمدند و یکپارچه از مقاومت ندا می‌دانند و آمادگی خود را برای دفاع از اسلام و مسجد الاقصی اعلام می‌کردند

 

اراکی اضافه کرد: اگر آمریکا می‌خواهد امتحان کند می‌تواند این امتحان را عملی کند و به دست نشاندگان خود اجازه دهد که این فراخوان را انجام دهیم. ما قول می دهیم که اگر این رویداد در مکه اتفاق بیفتد ده ها میلیون جوان طرفدار مقاومت و پرچم دار وحدت جهام اسلام یک صدا آنجا گرد هم می آمدند.

 

وی تاکید کرد: امروز هم این چنین یکپارچگی وجود دارد هرچند در زیر یوغی که مستکبران جهان اسلام قایل شدند پنهان است. امروز ادعا می کنیم که دریای نهفته ای از مقاومت و وحدت و یکپارچگی روزی به تلاطم می آید و این امواج دریا این پرده های سیاه را از چهره جامعی اسلامی می زداید.

 

آیت الله اراکی در ادامه گفت: سی و سومین کنفرانس وحدت نمایشی از این حضور جریان وحدت در سراسر جهان اسلام  است. امروز از همه جهان اسلام و اقشار جامعه اسلامی و حتی از جوامع اسلامی که در کشورهای غیراسلامی زندگی می کنند نماینده در کنفرانس داریم که زبان گویای قشر نخبه و قشر جوان جامعه اسلامس هستند. 

 

حضور نخبگان ۹۰ کشور در کنفرانس

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد: امسال از بیش از 40 کشور جوانانی که در کشورشان نقش آفرین بوده اند در این کنفرانس حضور دارند که حضورشان در کنفرانس نمادی از جوانان پشتیبان وحدت است ما معتقدیم که تشکل و برپایی این کنفرانس در شرایط تحریم سختی که جبهه استکبار بر جبهه جمهوری اسلامی تحمیل کرده است، این تحریم همگانی و فراگیر با تمام امکانات آنان که به قصد انزوای جمهوری اسلامی بوده، امروز در کنفرانس سی و سوم اثبات می کنیم بی اثر است. در این کنفرانس بیش از 350 شخصیت نخبه از 90 کشور اسلامی و غیراسلامی به نمایندگی از میلیون ها مسلمان حضور دارند.

 

وی ابراز کرد: حضور شخصیت های سیاسی، نخبگان جوان و دانشجو و هنرمندان و نویسندگان و شاعران در این کنفرانس نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی حقیقتا مرکز جهان اسلام است. امسال مهمانان بیش از هر سال دیگر اصرار به حضور داشتند

 

آیت الله اراکی تاکید کرد: بیش از 500 کنفرانس بین المللی و محلی و نشست در این هشت سال در سراسر جهان اسلام داشتیم از اندوزی تا مراکش، عراق و سوریه، هندوستان، ترکیه، لبنان و.... کنفرانس های فراوان با همکاری نخبگان همان کشورها برگزار کردیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: در مصر مرکز وحدت اسلامی را راه اندازی کردیم. در بسیاری از کشورها نهادهای تقریبی و اتحادیه های تقریبی راه اندازی کردیم که اصناف مختلف را در عرصه تقریب وارد کرد. بیش از 50 نشست و کنفرانس ویژه بانوان در داخل کشور و کشورهای مختلف داشتیم؛ مجموع این فعالیت ها موج تکفیر را در هم شکست.

 

وجوه امتیاز کنفرانس

آیت الله اراکی بیان کرد: وجه امتیاز اول کنفرانس امسال آن است که حول بحث مسجدالاقصی و وحدت جهان اسلام است و برنامه ها و کمیسیون‌های کنفرانس حول این محورها است. امتیاز دیگر این کنفرانس حضور پررنگ بانوان است و هیچ سالی کم و کیف حضور آنان بیشتر است. امتیاز سوم کنفرانس امسال حضور جوانان است. ما حداقل سه نشست ویژه این قشر برگزار می کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امتیاز دیگر حضور رهبران برجسته مقاومت است. از فلسطین 70 نفر مهمان داریم، از سوریه شخصیت های مختلفی حضور دارند، از نیروهای مقاومت عراق و کشورهای اصلی پایگاه های مقاومت هم مهانانی در کنفرانس حضور دارند. 

 

نظر شما