شناسهٔ خبر: 36363417 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسی بهتر از یوونتوس و رئال مادرید در ضربه‌های آزاد

71549

مهاجم بارسلونا در پنج فصل اخیر آمار بهتری را نسبت به یوونتوس و رئال مادرید در ضربه‌های آزاد به ثبت رسانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، مسی، مسی، مسی... تنها شعار مختص نوکمپ نیست بلکه ساده‌ترین روش برای توضیح ادامه قدرت‌نمایی ستاره آرژانتینی است. مهاجم بارسلونا با عملکردهای فوق العاده‌اش حریفان را آزار می‌دهد و در مقابل تماشاگران را به وجد می‌آورد.

مسی در حالی که ۳۲ سال و پنج ماه دارد به نظر می‌رسد باید به دوران افولش نزدیک شود. با این حال کاپیتان بارسلونا چالش‌ها را به نحو باورنکردنی پشت سر می‌گذارد. او پس از این که بازی‌های نخست فصل را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد اکنون گام بلندی برای بهترین گلزن شدن برداشته است. ستاره آرژانتینی در هفت بازی هشت گل به ثمر رسانده است که نشان می‌دهد به سمت ثبت آمار فصل گذشته (۳۶ گل در ۳۴ بازی) می‌رود. مسی در یازده بازی رسمی ۹ گل به ثمر رسانده و پنج پاس گل داده است. پنجاه و دومین هت‌تریک این بازیکن در بازی دیشب برابر سلتاویگو رقم خورد. این هت‌تریک خاص بود چون همه گل‌هایش را از طریق شروع مجدد به ثمر رساند (دو ضربه آزاد و یک ضربه پنالتی). از سال ۲۰۱۲ چنین اتفاقی در لالیگا دیده نشده بود. در آن زمان هم مسی چنین رکوردی به ثبت رسانده بود. او برابر اسپانیول از طریق دو پنالتی و یک ضربه آزاد هت‌تریک کرد.

آمار دیگری که میسترچیپ از مسی نوشت قابل توجه است. ستاره آرژانتینی تا فصل ۱۵-۲۰۱۴ از ۱۷۴ ضربه ۱۲ گل به ثمر رساند (میانگین ۶.۹ درصد گل). از فصل ۱۶-۲۰۱۵ فرصت پیدا کرد ۱۷۴ ضربه آزاد بزند و ۲۲ گل به ثمر برساند (میانگین ۱۲.۶ درصد گل). این آمار نشان می‌دهد مهاجم بارسلونا از سال ۲۰۱۵ دقتش ۵.۷ درصد بیشتر شده است.

کاپیتان آبی اناری‌ها در پنج فصل اخیر ۲۹ گل از طریق ضربه آزاد به ثمر رساند که بهتر از آمار دیگر تیم‌های اروپایی است. یوونتوس در این مدت ۲۷ بار گلزنی کرد. رئال مادرید ۲۳ گل، رم و لیون ۲۱ گل و پاری سن ژرمن ۲۰ گل به ثمر رساندند. این آمار غیرمعمولی است. در ۲۵ سال اخیر مسی ۳۳ گل در لالیگا به ثمر رسانده است. کریستیانو رونالدو توانست ۱۹ بار این کار را انجام دهد. روبرتو کارلوس ۱۶ و رونالدینیو ۱۵ بار گلزنی کردند.

مسی که در نخستین تمرین فصل آسیب دید دیدار برابر اتلتیک بیلبائو، والنسیا، اوساسونا و رئال بتیس را از دست داد. همچنین در هفته هفتم برابر ختافه حضور نداشت. ستاره آرژانتینی اکنون پنج هفته پیاپی است که گلزنی می‌کند و تهدیدی برای کریم بنزما در جدول گلزنان برتر لالیگا محسوب می‌شود.

مهاجم بارسلونا اکنون تیم ملی آرژانتین را همراهی خواهد کرد تا در دیدار های دوستانه برابر برزیل و اروگوئه به میدان برود. او پس از محرومیت سه ماهه‌اش می‌تواند آلبی سلسته را همراهی کند. مسی به خاطر انتقاد شدید پس از حذف از برزیل در مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمه‌ریکا توسط CONMEBOL (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) سه ماه محروم شد. اکنون ارنستو والورده باید دعا کند که ستاره تیمش سالم از اردوی آرژانتین برگردد تا بتواند در اواخر نوامبر و دسامبر از او بهره ببرد.

انتهای پیام

نظر شما