شناسهٔ خبر: 36363074 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتخاری: وظیفه ورزشکار این نیست که برای فدراسیون تعیین تکلیف کند/ تخریب‌کنندگان جایی در تیم ملی ندارند

رئیس فدراسیون اسکی گفت: فدراسیون با 2 میلیارد بدهی تحویل گرفتیم و به همین دلیل این اعداد و ارقام را ندارد که بیمه و حقوق بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته حسین ساوه شمشکی و محمد کیادربندسری 2 ملی‌پوش سابق اسکی ایران به توچال رفتند تا تمرین کنند اما با توجه به اینکه نام این 2 اسکی‌باز در لیست فدراسیون برای تمرین در توچال نبود، این اجازه به آنها داده نشد. البته بعد از تماسی که رئیس هیات اسکی تهران با پیست توچال داشت این 2 ورزشکار روز گذشته تمرین کردند اما بعد از ساعاتی اعلام شد رئیس فدراسیون اعلام کرده آنها حق تمرین در پیست را ندارند.

سیدعبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، در این باره گفت: هر کسی می‌تواند در پیست توچال تمرین کند اما ورزشکاران تیم ملی را مربی معرفی می‌کند. مربی اسامی را به فدراسیون می‌دهد.

وی درباره اینکه ساوه‌شمشکی و کیادربندسری به اردو دعوت نشده‌اند، عنوان کرد: آنها با مربی‌ تیم ملی صحبت کنند و ببینند چرا دعوت نشده‌اند.

افتخاری در پاسخ به این سوال که باقر کلهر نام حسین ساوه‌شمشکی را در لیست تیم ملی قرار داده اما به نظر می‌رسد شما با حضور او مخالفت کرده‌اید، تصریح کرد: به نظر شما ورزشکاری که تمام توانش را برای تخریب فدراسیون می‌گذارد، جایی در تیم ملی دارد؟ حسین از 2 سال پیش با مصاحبه‌هایی که داشت، فدراسیون را تخریب کرد. اگر حرفی دارند به دفتر ما بیایند و صحبت کنند. اگر واقعا می‌خواهند ورزش کنند و مشکل دارند به بگویند، چرا 2 سال است که نمی‌آیند؟ به جای اینکه آنها همه جا حرف بزنند پیش ما بیایند.

رئیس فدراسیون اسکی خاطرنشان کرد: فدراسیون چارچوب دارد و هر کسی با توجه به وظایفش باید کارش را انجام دهد. وظیفه ورزشکار هم این است که تمریناتش را انجام دهد، وظیفه او نیست که در امور فدراسیون تعیین و تکلیف کند، جلسه بگذارد، برای ارکان فدراسیون تصمیم بگیرد و در فضای مجازی یا رسانه‌ها مطالب غیرواقعی بگوید.

وی در پاسخ به این سوال که ورزشکاران از شما بیمه و حقوق می‌خواهند، آیا این انتقاد است، تصریح کرد: کدام فدراسیون به ورزشکارش حقوق و بیمه می‌دهد؟ کدام ورزشکار حقوق می‌گیرد؟ ورزشکاری که صاحب مدال باشد. فدراسیون اسکی این اعداد و ارقام را ندارد که بدهد. فدراسیون را با 2 میلیارد بدهی تحویل گرفتیم و به سختی اداره می‌شود. اگر آیین‌نامه‌ای از سوی وزارت ابلاغ شده و ما اجرا نکرده‌ایم، بگویند. فدراسیون اسکی اردوها را تشکیل می‌دهد و برای تغذیه و تجهیزات کمک می‌کند. ما برای تجهیزات هزینه‌های سنگینی می‌دهیم.

افتخاری افزود: حسین و محمد ورزشکاران ملی‌پوش ما و قابل احترام هستند. سالها برای تیم ملی زحمت کشیده‌اند و فدراسیون هم برای آنها هزینه کرده است. الان هم توقع داریم بدون حاشیه کارشان را دنبال کنند. ورزشکار اگر درخواستی دارد، به مربی و سرپرست بگوید؛ اگر نه از ما بخواهد. ما آمده‌ایم که در خدمت ورزشکار باشیم.

انتهای پیام/س

نظر شما