شناسهٔ خبر: 36362922 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتقاد نوروزی از عدم استقرار ادارات دولتی در بهارستان و رباط کریم

71565

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم استقرار ادارات دولتی در بهارستان و رباط کریم اظهار کرد: عدم استقرار ادارات دولتی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه موجب شده که ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت، بیان کرد: سوالی وجود دارد و آن هم این است که علت پیشنهاد استان تهران جنوبی در استان تهران به چه دلیل است؟ از آنجایی که شهرستان‌های ما به خاطر سایه بزرگ استان ۱۴ میلیونی تهران که ۱۷.۵ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده مشکلات عدیده‌ای را تحمل می‌کند ما به پیشنهاد این موضوع روی آوردیم.

وی ادامه داد: بهارستان با ۷۵۰ هزار نفر جمعیت و رباط کریم با ۴۵۰ هزار نفر جمعیت به دلیل نبود خیلی از ادارات در این دو منطقه شاهد مشکلات عمیقی است. شهرستان بهارستان هنوز از کمبود اداراتی مانند هلال احمر و سازمان انتقال خون رنج می‌برد. رباط کریم، دادسرا و دادگاه نظامی ندارد. پرند نیز با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت نه فرمانداری دارد و نه بخشداری با این‌که مواد ۹ و ۱۰ قانون شهرهای جدید بر لزوم استقرار ادارات و وزارتخانه‌ها در اینگونه شهرها مانند شهرهای دیگر تاکید دارد، اما هنوز ادارات در این مناطق مستقر نشدند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهر جدید پرند با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت که به ۷۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش پیدا خواهد کرد و شهر جدید گلبهار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان چناران هنوز آرامستان و بیمارستان ندارند و متروی آنها با هزینه کرد هزاران میلیارد هنوز راه‌اندازی نشده است. پرند نه فرمانداری دارد و نه بخشداری و گلبهار نیز بخشدار ندارد.

نوروزی عنوان کرد: در بخش چناران ۱۵ روستا و در گلبهار ۴۰ روستا هنوز گاز ندارند و در طرقبه و شاندیز نیز ۱۵ روستا بدین شکل است. در شهرستان چناران نیز ۱۰ روستا و در شهرستان طرقبه و شاندیز چهار روستا جاده آسفالت ندارند. صدها چاه آب شرب مشهد در چناران وجود دارد که شش روستا از آن نه آب شرب دارد و نه کشاورزی. آبفای مشهد نه تنها به حال آب شرب این مناطق ندارد بلکه حتی اجازه نمی‌دهد که پساب به این مناطق سرازیر شود.

انتهای پیام

نظر شما