شناسهٔ خبر: 36362062 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

​پرواز هدهد پنجم بر فراز کتابخانه‌ها

پنجمین جلد از «هدهد سفید» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی منتشر شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «هدهد سفید» مجموعه‌ای است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی، برای نوجوانان منتشرشده و در آن به موضوعات مختلف پرداخته می‌شود.
 
پیش از این چهار جلد از این مجموعه منتشر شده بود و به تازگی جلد پنجم آن شامل مطالبی از جمله نوشته‌ها، فانتزی‌ها و تخیلات نوجوانان و عناوینی چون «کتاب نصفه‌نیمه»، «از سرزمین حیدربابا سلام!» شامل قصه‌هایی از آذربایجان، «مهمان قطبی» نمایشنامه‌ای برای اجرا، «راهنمای خیال‌پردازی در مکان‌های رویایی»، «نبرد با دشمنان کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی»، گزارشی از نشان هدهد سفید، گزارشی از سفیران کتاب و معرفی کتاب منتشر شده است.
 
«در قلبم با او زندگی کرده بودم» شامل گفت‌وگو با محمدرضا اصلانی، نویسنده کتاب زندگی‌نامه داستانی «شهید فهمیده» از دیگر مطالبی است که مخاطبان می‌توانند در پنجمین جلد «هدهد سفید» بخوانند.
 
علاقه‌مندان به نویسندگی می‌توانند با مطالعه «همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم» با رمز و رموز نویسندگی آشنا شوند و 101 درس محرمانه برای نویسنده شدن را از فریدون عموزاده خلیلی بیاموزند.
 
گفت‌وگو با سیداحمد میرزاده، برنده نشان هدهد سفید در شعر کودک، با عنوان «زنگ ورزش می‌رفتم کتابفروشی» نیز مطلب دیگری است که در این شماره از هدهد سفید آمده است.
 
از دیگر بخش‌های هدهد سفید «قفسه ممتاز» است و شامل کتاب‌هایی است که داوران برگزیده نشان هدهد سفید معرفی کرده‌اند. «ماه غریب من؛ روایت شاعرانه زندگی امام رضا (ع)» نوشته مجید ملامحمدی،‌ «مثل‌ها و قصه‌های شان؛ قصه‌های تابستان» نوشته مصطفی رحماندوست، «پیش از بستن چمدان؛ یک برش از زندگی» نوشته مینو کریم‌زاده، «هستی؛ دختری که از عروسک‌بازی خوشش نمی‌آمد» نوشته فرهاد حسن‌زاده ازجمله آثاری است که در این شماره معرفی شده است.
 
بخش دیگر هدهد نامه‌هایی است که بچه‌ها خطاب به نویسندگان مورد علاقه‌شان نوشته و برای هدهد ارسال می‌کنند و هدهد این نامه‌ها را به همراه پاسخی که نویسنده موردنظر داده منتشر می‌کند. در این شماره نامه‌ای برای شکوه قاسم‌نیا، حمیدرضا شاه‌آبادی و محمدرضا سرشار و پاسخ نامه‌هایی که برای سیدمهدی شجاعی، رضا کیانیان و افسانه شعبان‌نژاد نوشته شده، آمده ست.
 
فرناز بنی‌شفیع، محمد رمضانی، مینا حدادیان، پانیذ میلانی، فریبا قره‌باغ، محمدرضا یوسفی، عبدالمجید نجفی و نسترن فتحی از نویسندگانی هستند که در نوشتن مطالب پنجمین جلد «هدهد سفید» مشارکت داشته‌اند.
 

نظر شما