شناسهٔ خبر: 36361563 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کنفرانس وحدت با حضور بیش از ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی برگزار می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب از برگزاری سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور بیش از ۵۰۰ مهمان خارجی از بیش از ۹۳ کشور جهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت، گفت: امسال سی‌و سومین کنفرانس وحدت اسلامی در حالی برگزار می‌شود که جریان‌های وحدت‌گرا با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران جریانی غالب و پیروز است. می‌توان ادعا کرد جمهوری اسلامی ایران که مرکز اصلی وحدت در جهان اسلام است به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و تلاش‌های نهادهای نظام از جمله مجمع جهانی تقریب مذاهب موفق به پیروزی در برابر جریان تکفیر و آتش‌افروزی دشمنان در جهان اسلام شده است.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری توانسته تمام جریان تکفیر را از رینگ خارج کند، افزود: امروز دیگر گفتمان تکفیر در جهان گفتمانی شکست‌خورده است. ما به لطف خدا توانستیم وحدت را به عنوان گفتمانی جدی و محکم در جهان گسترش دهیم.

«جبهه مقاومت جلوه بزرگ وحدت جهان اسلام است» وی با بیان این جمله گفت: اگر این فرصت داده می‌شد که در مکه جوانان اسلام گردهم آیند یقین بدانید 10ها میلیون جوان گردهم می‌آمدند و مقاومت را فریاد می‌زدند و آمادگی خود را برای جانفشانی در دفاع از اسلام و مسجدالاقصی اعلام می‌کردند این یکپارچگی امروز هم وجود دارد اما پنهان است. در واقع دریایی نهفته از مقاومت و وحدت زیر پرده مستکبران مخفی است، اما این دریای خروشان روزی آنها را فرا خواهد گرفت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: امسال در سی‌وسومین کنفرانس وحدت بیش از 350 نفر از نخبگان و شخصیت‌های تقریبی از بیش از 90 کشور جهان حضور خواهند داشت که بسیاری از آنان جوانان جبهه مقاومتند. برپایی این کنفرانس در شرایط سخت تحریم جبهه استکبار امری بسیار ارزشمند است و ما در این کنفرانس اثبات خواهیم کرد که این تحریم‌ها بی‌اثر است و هیچگاه نتوانسته جمهوری اسلامی ایران را به انزوا بکشاند.

آیت‌الله اراکی گفت: میهمانان امسال کنفرانس بیش از سال‌های گذشته اصرار بر حضور در این برنامه داشتند، اما ما تلاش کردیم تعدادی از آنان را قانع کنیم تا سفرشان را به ایران را به وقت دیگری بگذارند شاید اگر چنین نمی‌کردیم چیزی حدود هزار نفر از شخصیت‌های برجسته تقریبی جهان اسلام در این کنفرانس شرکت می‌کردند اما به دلیل محدودیت‌هایی مجبور به کاهش این جمعیت شدیم.

محمد دلبری رئیس ستاد اجرایی سی‌وسومین کنفرانس وحدت به عنوان سخنران بعدی مراسم به تشریح برنامه‌های این کنفرانس و کمیسیون‌ها و نشست‌های تخصصی آن پرداخت و گفت: امسال بیش از 60 مقاله مرتبط با فراخوان به دست کمیته ارزیابی کنفرانس رسیده است که این مقالات با مجوز وزارت علوم در نشریات علمی و  پژوهشی چاپ خواهد شد. ویژگی دیگر کنفرانس سی‌وسوم روز شمار هفته وحدت بود که از روز شنبه آغاز شده است و هر روز برنامه‌های خاص خود را دارد.

وی با اشاره به برگزاری 16 نشست تخصصی در کنفرانس وحدت امسال افزود: ویژگی شاخص کمیسیون‌های امسال توجه ویژه به جوانان به خصوص جوانان حوزه مقاومت و پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب است. تقدیر از پنج شخصیت تقریبی، رونمایی از بافت فرش مقاومت، رونمایی از 10 اثر برگزیده تقریبی، ارائه دستاوردهای تقریبی در قالب نمایشگاه‌ها و غرفه‌های مختلف در حاشیه کنفرانس و ... از دیگر برنامه‌های امسال است.

رئیس ستاد اجرایی سی‌وسومین کنفرانس وحدت گفت: ما به 110 کشور دعوتنامه فرستادیم که تاکنون بیش از  350 نفر از 93 کشور برای حضور در این کنفرانس اعلام آمادگی کرده‌اند؛ همچنین 250 نفر از علمای اهل‌سنت کشور نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما