شناسهٔ خبر: 36360105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوای وحدت در استان کرمانشاه طنین‌انداز شد

کرمانشاه- ایرنا- نوای وحدت آفرین «یا رسول الله» همزمان با ۱۲ ربیع الاول آغاز هفته وحدت و جشن های میلاد پیامبر (ص) شنبه شب از مسجد امام شافعی کرمانشاه طنین‌انداز شد و مردم مسلمان این استان به صورت رسمی برنامه‌های وحدت‌آفرین خود را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

حضرت محمد مصطفی (ص) خاتم مرسلین و نجات دهنده انسان‌ها از جهل و گمراهی، محور وحدت مسلمانان جهان است و مردم مسلمان استان کرمانشاه اعم از اهل تسنن و تشییع حول این شخصیت بزرگ اسلام در راستای حفظ و تقویت وحدت و انسجام اسلامی تلاش می کنند. 

در مراسم جشن میلاد حضرت محمد (ص) که شنبه شب در مسجد جامع اهل سنت امام شافعی (رض) شهر کرمانشاه برگزار شد، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار و معاونینش، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در سخنانی با تبریک ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و آغاز ماه پربرکت ربیع الاول به جمیع مسلمانان بخصوص مردم شریف کرمانشاه به تعاریف قرآن از خصلت‌های پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و آن حضرت را زحمتی برای عالمیان و هدیه بزرگ پروردگار به انسان‌ها دانست.

ماموستا مُلامحمد محمدی، وحدت را از جمله برکات و نعمات خداوند متعال به ملت ایران دانست و افزود: این برکت به یُمن جمهوری اسلامی ایران در این کشور ساری و جاری شده و باید قدردان این نعمت گرانقدر باشیم.

او به تدبیر وحدت‌آفرین نظام جمهوری اسلامی برای اختصاص هفته‌ای برای تجدید و تقویت اخوت و برادری به نام هفته وحدت اشاره کرد و گفت: همگان بدانند اگر قلبا به وحدت اعتقاد داشته باشیم و به ریسمان الهی چنگ بزنیم هیچ‌کس نمی‌تواند در بین ما اختلافی ایجاد کند.

حضور ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در مراسم جشن وحدت در مسجد امام شافعی

وی با استناد به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی که توهین و تحقیر اقوام مذهبی کشور را حرام دانسته اند، افزود: خوشبختانه در کرمانشاه مردم از چنان فرهنگ غنی و آگاهی و شعور برخوردارند که سالهاست این شهر در کشور الگو و زبانزد است.

و با تاکید بر تقویت وحدت و انسجام اسلامی در جامعه که خداوند متعال به آن سفارش فرموده اند، افزود: اگر بخواهیم از این دستور الهی سرپیچی کنیم باید منتظر توفیق دشمنان و بدخواهان و رکود و تنزل جامعه باشیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه از صاحبان قلم و منبر و معلمان و مدرسان خواست مراقب باشند بدون علم و آگاهی کامل به مسائل فقهی و مذهبی نپردازند زیرا که مخاطبان آنان طیف وسیعی از جامعه هستند که از آنان تاثیر می پذیرند و مسلم است که تفرقه افکنی یا تقویت وحدت از سوی آنان چه پیامدهای خواهد داشت.

ماموستا محمدی همچنین به آیاتی که به جایگاه پیامبر و اصحاب و اهل بیت ایشان می پردازد، اشاره کرد و افزود: عشق و محبت پیامبر و آل و اصحابش باید در اعماق وجود مسلمانان نهادینه شود و به این محبت افتخار کنیم.

حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار در جشن میلاد پیامبر (ص) در کرمانشاه

وی ادامه داد: امروز که در پیشگاه روز فرحبخش میلاد و هفته مودت آفرین وحدت سال ۱۴۴۱ قرار داریم، بار دیگر خدای را به واسطه این موهبت بی‌بدیل و این برنامه سعادت‌آور سپاس می‌گوییم و به پاس آن به جشن و شکرگزاری می‌پردازیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: یادمان نمی‌رود پا فراتر گذاشتن از مشی نبوی و خُلق محمدی(ص)، چه جنایاتی را به نام اسلام رقم زد،‌ یا سستی در این راه، چه ناراستی‌هایی را به بار می‌آورد و اینکه دل بستن به این طریق و نیز تساهل، اعتدال و عطوفت موج زننده در آن، چه آرامش و برادری را بسط می‌دهد و چه اطمینان، امنیت و بهجتی را خلق می‌کند.

وی اظهار داشت: دوست دارم‌ همچون گذشته، نوای عارفانه‌ها و عاشقانه‌ها در شُکر رب سرمد و مدح محمد مرسل(ص) در کوچه‌های شهرها و ‌روستاهایمان طنین انداز شود و هرکس در وسع خود، با یاری و اطعام نیازمندان، همسایگان و بستگان، این نغمه را سرداده و این شمع را روشن‌ نگاه دارد، باشد که نسیم نام محمد (ص) و شمیم‌ عطر احمد (ص)، جامعه تشنه امروز را سیراب و فضای آن را بهاری و شاداب گرداند.

قرائت قرآن و برنامه دف‌نوازی و مولودی خوانی از جمله برنامه‌های اولین مراسم جشن‌های میلاد پیامبر اعظم (ص) در استان کرمانشاه بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه نیز، از برگزاری ۱۲ برنامه در هفته وحدت امسال در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در شهر کرمانشاه و شهرهای اهل سنت‌نشین استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت‌الله فاضلی برنامه اصلی این هفته را برگزاری سی و یکمین همایش بزرگ وحدت با عنوان «پیامبر اعظم (ص)، قرآن و اهل بیت (ع)» در استان ذکر کرد و افزود: این برنامه با حضور ۶۰۰ تن از علمای اهل تسنن و تشییع، اساتید دانشگاهی، فرهنگیان، مسئولان، معتمدان و بانوان روز چهارشنبه (۲۲ آبان) ساعت ۹ صبح در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و به روایت اهل تشییع ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت نبی مکرم اسلام است که حضرت امام (ره) این فاصله یک هفته‌ای را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۳۰۰ هزار نفر از آن را اهل تسنن تشکیل می دهند.

نظر شما