شناسهٔ خبر: 36359519 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نتایج لیگ های معتبر اروپایی؛

برد پرگل بارسلونا و رئال مادرید در لالیگا/ تحقیر دورتموند مقابل بایرن مونیخ/ شکست آرسنال برابر لسترسیتی

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- آبی و اناری پوشان با درخشش مسی به یک پیروزی پرگل دست یافتند.
به گزارش آریا، بارسلونا و سلتایگو از هفته سیزدهم لالیگا به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 4-1 به سود بارسا تمام شد. بارسا با این برد 25 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به رئال در صدر باقی ماند. بارسا در دقیقه 23 به دلیل خطای هند بازیکن حریف صاحب پنالتی شد که مسی توانست آن را به گل تبدیل کند. تیم سلتاویگو در دقیقه 42 با ضربه آزاد دیدنی لوکاس اولازا موفق شد بازی را به تساوی بکشاند اما مسی در آخرین دقیقه نیمه اول با یک ضربه آزاد تماشایی توانست بار دیگر گلزنی کند تا بارسا پیروز به رختکن برود. والورده در بین دو نیمه تصمیم گرفت دمبله را به جای آنسو فاتی به زمین آورد. مسی در دقیقه 48 بازی در عین ناباوری بار دیگر با یک ضربه آزاد دیدنی توانست گلزنی کند تا اختلاف به 2 گل برسد. بوسکتس در دقیقه 85 با یک شوت زیبا موفق شد گل چهارم بارسا را هم بثمر برساند تا با این برد اندکی از فشارها روی والورده کاسته شود.

- تیم های بایرن مونیخ و دورتموند از هفته یازدهم بوندس لیگا در آلیانز آرنا به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با 4 گل به سود بایرن تمام شد. بایرن با 21 امتیاز در رده سوم قرار گرفت و دورتموند هم با 19 امتیاز در رده پنجم جای گرفت. بایرن که بازی را هجومی شروع کرد در دقیقه 17 روی سانتر پاوار و با ضربه سر لواندوفسکی به گل نخست رسید. بایرن در دقیقه 38 توسط نبری به گل رسید اما این گل به دلیل آفساید مردود شد. لوسین فاوره در دقیقه 36 دست به یک تعویض زودهنگام زد و گوئررو را به جای جیدون سانچو وارد زمین کرد. بایرن در همان ابتدای نیمه دوم روی سانتر مولر به دهانه دروازه توسط نبری به گل رسید. داور این گل را به دلیل آفساید رد کرد اما پس از بازبینی تصاویر آن را سالم اعلام کرد. سرمربی دورتموند در دقیقه 60 تصمیم گرفت رویس و آلکاسر که روی نیمکت بودند را وارد زمین کند. بایرن در دقیقه 76 روی یک کار تیمی زیبا بین مولر و لواندوفسکی توسط ستاره لهستانی به گل سوم خودش هم دست یافت. این پایان کار نبود و بایرن در دقیقه 80 توسط هوملز که به اشتباه دروازه خودی را روی سانتر پریسیچ باز کرد باز هم به گل رسید. دورتموند در حالی در این بازی شکست سنگینی خورد که در دو حضور قبلی خودش در آلیانز آرنا هم به ترتیب 6 و 5 گل دریافت کرده بود.

- در ادامه رقابت های هفته سیزدهم لالیگا شنبه شب رئال مادرید در ورزشگاه ایپوروا مهمان ایبار بود و در نهایت با پیروزی 4-0 مقابل میزبان، موقتا به صدر جدول صعود کرد. رئال مادرید بازی را بهتر آغاز کرد و اولین موقعیت جدی مسابقه را ساخت، وقتی ضربه بنزما در دقیقه 9 از فاصله ای نزدیک توسط دمیتروویچ مهار شد. رئال در دقیقه 17 مزد شروع خوب خود را گرفت. بنزما که در گوشه محوطه پا به توپ شده بود با پاسی به بیرون سعی داشت والورده را در موقعیت شوت زنی قرار دهد، این توپ به مودریچ زد و ضربه مودریچ نیز بلوکه شد. در ادامه با دخالت والورده توپ به بنزما رسید تا مهاجم فرانسوی با ضربه محکم خود از همان گوشه سمت چپ محوطه دروازه ایبار را فرو ریزد. با این گل، بنزما در رقابت های لالیگا به آمار 157 گل زده رسید و از آمار 156 گل فرانس پوشکاش افسانه ای عبور کرد. تنها یک دقیقه بعد آدریان کوردرو یک پنالتی به سود رئال اعلام کرد. نفوذ ادن هازارد از سمت چپ به درون محوطه با تکل دی‌بلاسیس متوقف شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. راموس پشت این توپ ایستاد و با ضربه زمینی و ملایم خود به سمت چپ، ضمن فریب دمیتروویچ نتیجه را 2-0 کرد.
رئال در دقیقه 27 به یک پنالتی دیگر دست یافت. واسکز که پس از دریافت پاسی از هازارد از سمت راست محوطه آماده خطرسازی بود، تلاش کرد به تو بزند اما این تلاش او با خطای کوته همراه شد تا دوباره یک پنالتی برای رئال اعلام شود. این بار کریم بنزما پشت توپ ایستاد و مثل راموس با نواختن ضربه به صورت زمینی به گوشه سمت چپ، دمیتروویچ را مغلوب کرد و نهمین گل فصلش را به ثمر رساند. در ادامه نیمه اول ایبار توسط تاکاشی اینویی ژاپنی به دو موقعیت متوالی در دقیقه 36 دست یافت و رئال هم توسط بنزما موقعیت ساخت. اما این موقعیت ها تغییری در نتیجه بازی ایجاد نکرد تا رئال نیمه اول را با برتری 3-0 به رختکن برود.
رئال در دقیقه 61 به گل چهارم هم دست یافت. ارسال بلند مندی از سمت چپ در آن سمت محوطه جریمه به لوکا مودریچ رسید. هافبک کروات بعد از اندکی تعلل بهترین گزینه را انتخاب کرد و با پاسی درخشان، فرصت را برای شوتزنی فده والورده فراهم کرد. والورده نیز در ورود خود به محوطه جریمه بی‌درنگ ضربه محکم خود را به گوشه سمت راست دروازه شلیک کرد تا بازی 4-0 شود. رئال بعد از این گل باز هم توسط بنزما موقعیت مناسبی برای گلزنی داشت و اینویی هم مانند نیمه اول دو موقعیت متوالی را در دقایق 65 و 66 از دست داد؛ دو ضربه پای راست یکی از گوشه سمت چپ و دیگری از گوشه سمت راست دروازه که یکی به وسیله کورتوا مهار شد و دیگری با اختلاف به بیرون رفت.
ایبار در دقایق 85 و 86 هم دو موقعیت مناسب توسط اکسپوزیتو و اسکالانته خلق کرد که هر دو از بین رفت تا بازی در نهایت با همان نتیجه 4-0 خاتمه یابد. به این ترتیب رئال مادرید هفتمین پیروزی خود را (در 12 مسابقه) جشن گرفت تا 25 امتیازی شده و پیش از انجام مسابقه بارسلونا-سلتاویگو به صدر جدول برسد. ایبار نیز با این شکست 15 امتیازی ماند و موقتا در رده پانزدهم ایستاد. این پانزدهمین شکست خوزه لوئیس مندیلیبار، سرمربی ایبار در بیستمین تقابل دوران مربیگری‌اش برابر رئال مادرید بود.

- لسترسیتی با پیروزی مقابل آرسنال، به ردۀ دوم صعود کرد و حالا امری فشار بیشتری را روی شانه های خود حس می کند. آخرین مسابقه شنبه شب از هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس، با برد 2-0 لسترسیتی  در کینگ پاور مقابل آرسنال پایان یافت. با این باخت، فشارها روی امری و تیمش بیش از پیش شد. در این مسابقه لسترسیتی در مجموع تیم برتر میدان بود و برتری خود را در کل بازی نسبت به حریف دیکته کرد. نیمۀ نخست بازی، بهترین و اولین فرصت بازی نصیب لاکازت شد که ضربۀ او با اختلافی بسیار اندک راهی اوت شد. این موقعیت روی یک همکاری تیمی رقم خورد ولی به ثمر ننشست. به جز این فرصت، لسترسیتی تیمی بود که در نیمه نخست انگیزه و میل بیشتری برای خلق موقعیت نشان داد. در چند نوبت آنها در زدن ضربات نهایی بی دقت عمل کردند و در یکی دو نوبت هم بدشانسی بودند که به گل نرسیدند من جمله ضربۀ آزاد دیدنی مدیسون.
با شروع نیمه دوم، اوضاع به همین منوال پیش رفت و زیر بارش شدید باران، باز لسترسیتی تیم بود که انگیزه بیشتر و برنامه بهتری برای حمله داشت. در نهایت آنها به آنچه می خواستند رسیدند. دقیقه 68 بود که همکاری تیم از جناح راست، با پاس عالی تیلمانز برای واردی همراه شد و مهاجم انگلیسی با یک بغل پا دروازه لنو را باز کرد. 7 دقیقه بعد، لسترسیتی کار آرسنال را تمام کرد. این بار هم یک همکاری تیمی منجر به یک پاس در عرض شد که این بار واردی ساخت و مدیسون با دقت هر چه تمام توانست دروازۀ حریف را بگشاید تا بازی 2-0 شود. لسترسیتی با حفظ این دو گل، به پیروزی سزاوارانه‌ای رسید تا فعلاً راهی رتبه دوم شود. آرسنال هم با تحمل سومین شکست فصل، اکنون بعد از 12 بازی 17 امتیاز دارد.

نظر شما