شناسهٔ خبر: 36358983 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

اصلاح اساس‌نامه دانشگاه پیام نور در شورای انقلاب فرهنگی

معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امسال پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام‌نور برگزار می‌شود اما این دانشگاه باید اساسنامه خود را در شورا اصلاح و مصوب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «ابراهیم سوزنچی» در گفت و گو با ایرنا، درباره پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: اساسنامه دانشگاه پیام نور دهه ۶۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود اما بعد از آن، دانشگاه این اساسنامه را در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر داد.

وی افزود: این دانشگاه پیرو تغییرات اعمال شده اقدام به پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی کرد. در جلسه هفته گذشته نقشه جامع علمی کشور این دانشگاه درخواست منطقه بندی بر اساس سند آمایش آموزش عالی داشت که اعضا به این دانشگاه یادآوری کردند باید اساسنامه را تغییر دهد.

سوزنچی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور باید مواردی از اساسنامه را که در وزارت علوم تغییر داده است به تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی برساند که هنوز این امر اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه اساسنامه دانشگاه پیام نور در دهه ۶۰ تنها مجوز پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی را صادر کرده است، افزود: قرار نیست رویه موجود این دانشگاه در پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی تغییر کند و همین چند روز پیش مهلت ثبت نام در فراخوان فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور نیز به اتمام رسید.

معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: حداقل امسال آزمون تمامی پذیرش های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه برگزار می شود و کسی دانشگاه پیام نور را از پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد منع نکرده است ولی باید اساسنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح و مصوب شود.

به گفته سوزنچی، این دانشگاه یک بار سال ۹۶ برای اساسنامه خود یک مصوبه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرده است و تمام دوره های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه باقی است و در زمان حاضر از نظر اجرایی نمی توان برای امسال اقدامی انجام داد تا اساسنامه مصوب شوود.

اساسنامه دانشگاه پیام نور سال ۶۷ به تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و در جلسه هفته گذشته نقشه جامع علمی کشور اعلام شد که این دانشگاه طبق اساسنامه نباید اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می کرد.

نظر شما