شناسهٔ خبر: 36350892 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مردم نگران تحریم‌های دارویی نباشند

وزیر بهد اشت: نگرانی وجود ندارد و ما برای کشورمان از طریق راههای فرعی دارو را تأمین می‌کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

وزیر بهداشت در خصوص تحریم‌های دارویی آمریکا،گفت: تحریم دارویی آمریکایی‌ها بر خلاف تلاشی که برای تکذیب این موضوع در مجامع بین المللی دارند، وجود دارد، اما به لطف خدا و همت همکاران و تجاربی که در سال‌های دفاع مقدس داشتیم تا این لحظه اجازه ندادیم مردم برای تأمین هیچ داروی اساسی دچار تنگنا و مشکل شوند.

نمکی با بیان اینکه دولت آمریکا در حرکتی ناجوانمردانه راه‌های اصلی دسترسی ما را به دارو مسدود کرده، اظهار کرد: دارو‌های اساسی را بدون هیچ دغدغه‌ای تا پایان سال و حتی سه ماهه اول سال ۹۹ برای همه گروه‌ها داریم، نگرانی وجود ندارد و ما برای کشورمان از طریق راه‌های فرعی دارو را تامین می‌کنیم.

وی موضوع وجود ذرت‌های آلوده در بازار را تکذیب کرد و گفت: این ذرت‌های آلوده از قبل وارد کشور شده بود، اما ما اجازه ورود آن‌ها به هیچ سیستم و چرخه‌ای را ندادیم و محکم پای این قضیه ایستادیم حتی برای صنایعی مانند الکل سازی هم اجازه استفاده ندادیم.

سعید نمکی که برای شرکت در همایش تقدیر از بهورزان نمونه کشوری به مشهد آمده بود، در حاشیه این مراسم، در جمع خبرنگاران گفت: امروز دور هم جمع شدیم تا از بهورزان نمونه سراسر کشور تقدیر کنیم، آن‌ها از ارکان اصلی نظام سلامت و توسعه خدمات بهداشتی درمانی کشور هستند که توانسته اند مرگ و میر گروه‌های آسیب پذیر را به یک دهم قبل از انقلاب کاهش دهند.

او افزود: قرار است از این زیرساخت به عنوان یکی از اصلی‌ترین ریل‌های نظام سلامت استفاده شود، به عنوان مثال در ایجاد پرونده‌های الکترونیک سلامت، توسعه پزشکی خانواده و طرح ارجاع از ظرفیت بهورزان استفاده می‌شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: تقدم درمان سرپایی بر بستری هم از دیگر تاکیدات ما در وزارت بهداشت است و در صدد هستیم برای ارتقای شغلی و تحصیلی اقدام کنیم.

نمکی گفت: احتساب سال‌های تحصیل در سابقه کاری بهورزان از مسائلی است که پیگیری میکنیم و در اجرای طرح‌هایی مانند هر خانه یک پایگاه سلامت که هم اکنون در سه استان کشور آغاز شده با محوریت بهورزان است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: قصد داریم ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری را در نیمه دوم امسال برای عشایر کوچ رو آماده کنیم که جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری آن‌ها را پوشش می‌دهد.




نظر شما