شناسهٔ خبر: 36348401 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رادیو گفتگو | لینک خبر

رئیسی فرد اعلام كرد:

مشکل کمبود بنزین سوپر در جایگاه ها حل شد

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای زنجیره ای فرآورده های نفتی گفت: در حال حاضر تمامی جایگاه های بنزین سوپر در تهران تقریباً همه روزه بنزین سوپر توزیع می کنند و مشکلی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع کمیاب شدن بنزین سوپر در جایگاه ها و در ارتباط تلفنی با دکتر ناصر رئیسی فرد رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های زنجیره ای تأمین و توزیع فرآورده های نفتی از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

رئیسی فرد در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: اگر ما به تدریج و به معنای واقعی دست از خام فروشی برداریم و فرآورده های نفتی را با ارزش افزوده تولید کنیم آینده بسیار خوبی برای کشورمان رقم خواهد خورد.

وی درخصوص کمیاب شدن بنزین سوپر در جایگاه ها گفت: در حال حاضر دو پالایشگاه اصفهان و شازند اراک بنزین سوپر تولید می کنند. این پالایشگاه ها پس از مدتی فعالیت کردن، نیازمند سرویس و نگهداری هستند لذا اگر پالایشگاهی از رده خارج شود بنزین سوپر تا مدتی در برخی جایگاه ها کمتر توزیع می شود تا پالایشگاه به حالت اولیه خود بازگردد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های زنجیره ای تأمین و توزیع فرآورده های نفتی افزود: پالایشگاه شازند اراک طی دو ماه اخیر از رده خارج شد و در کنار آن، به خاطر شرایط تحریمی بنزین از طریق بورس به فروش می رسید اما از هفته گذشته وضعیت توزیع بنزین سوپر در تهران و چند کلانشهر دیگر به حالت قبلی برگشته است.

این مقام مسئول با انتقاد از ضعف آموزشی درخصوص استفاده خودرو ها از بنزین ها با کیفیت های مختلف یادآور شد: استفاده از بنزین سوپر برای همه خودروها مانند پراید و پژو ضرورتی ندارد و حتی ممکن است برای آن ها مشکلاتی هم ایجاد کند.

رئیسی فرد تأکید کرد: ما در ابتدا باید نیاز مصرفی داخل کشور را تأمین کنیم و سپس مازاد را صادر کنیم. اگر پالایشگاه ها توسعه داده شوند و بخش خصوصی واقعی هم ورود کند بنزین با کیفیت های مختلف و متناسب با نیاز مردم تولید خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مابه التفاوت قیمت حامل های انرژی باید در جهت توسعه زیرساخت ها سرمایه گذاری شود افزود: دولت می تواند صادقانه بگوید که قیمت بنزین را افزایش می دهد و مازاد آن را در زیرساخت ها هزینه می کند در این صورت مردم همکاری خواهند کرد.

رئیسی فرد در پایان اظهار کرد: در حال حاضر تمامی جایگاه های بنزین سوپر در تهران تقریبا همه روزه بنزین سوپر توزیع می کنند و مشکلی وجود ندارد.

نظر شما