شناسهٔ خبر: 36347944 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

به قلم امام جمعه دامغان؛

«دیدار اهل قبله از مکه و مدینه و بیزاری از فرقه فتنه» منتشر شد

کتاب «دیدار اهل قبله از مکه و مدینه و بیزاری از فرقه فتنه» به‌قلم حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینیان امام جمعه شهرستان دامغان بهمت انتشارات ادباء منتشر شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «دیدار اهل قبله از مکه و مدینه و بیزاری از فرقه فتنه» در ۲۲۰ صفحه و قطع وزیری در چهار بخش اصلی حج ابراهیمی و مناسک آن، احادیث و روایات حج، کشور عربستان سعودی و زیارتگاه‌های اسلامی، وهابیت و علل و نحوه پیدایش آن، با استفاده از آیات و تفاسیر قرآن کریم و منابع متقن روایی و تاریخی به رشته تحریر درآمده است.

عربستان در یک نگاه، وضعیت شیعه در عربستان، قبله گاه عزیز و باعظمت، امام عصر و موسم حج، فضیلت مکه، واجبات عمره مفرده و حج تمتع، مساجد و اماکن تاریخی مکه و مدینه، پیام هفت دور طواف، نجات از هفت طبقه دوزخ، دفن شدگان بقیع، زیارت پیامبر (ص)، فاطمه زهرا (س) و ...، وهابیت در یک نگاه، اهداف وهابیت، جنایات عربستان در حمله به یمن، وحدت و وحدت شکنان، چهل حدیث حج و عمره از جمله بخش‌های متنوع و مختلف مطالب این کتاب است.


حجت الاسلام حسینیان در پیش گفتار این کتاب آورده است: اکنون که موج خیزش اسلامی در جهان اسلام علیه استکبار جهانی به پاخاسته و دیکتاتور‌ها را به زیر کشانده است و هر روز اذناب آن‌ها در خارمیانه خوار و ذلیل می‌شوند، به جای آنکه خادم الحرمین، امت محمد (ص) را یاری کنند و وحدت و اتحاد و همدلی را بین مسلمین ایجاد کند، خود در بحرین و یمن خون ریزی به راه می‌اندازد... این‌ها همان تبار ابوجهل و ابوسفیان و ابولهب اند.

مؤلف در بخش دیگری از این متن می‌نویسد: حج، تمثیل قیامت کبری و لبیک در آن، پاسخ به ندای حق در قیامت است و آیات بینات آن را به علوم و معارف و حِکَم و حقایق تفسیر کرده‌اند و برای تلقی و دریافت این واقعیت‌ها، باید اخلاص و تقرب به همراه باشد... تمامیت حج دیدار با امام است. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش

نظر شما