شناسهٔ خبر: 36345224 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آذربایجان شرقی همچنان می‌لرزد

پس لرزه‌های زلزله استان آذربایجان شرقی در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد بیشترین تعداد پس‌لرزه‌ها و بزرگترین‌شان در منطقه ترکمانچای رخ داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، از ساعت ۱۳ روز جمعه ۱۷ آبان ماه، ۳۴ زمین‌لرزه در استان آذربایجان شرقی در مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ثبت شده است که بزرگی همگی‌شان بیش از ۲ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین بوده است. از این تعداد ۸ زمین‌لرزه با بزرگی ۳ تا ۴ ریشتر در ترکمنچای رخ داده است. بزرگ‌ترین پس‌لرزه دیروز در عمق ۶ کیلومتری ترکمنچای با قدرت ۴/۸ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین، در ساعت ۱۷:۲۱ اتفاق افتاده است.

همچنین در همین مدت سه زلزله در سراب، یکی دیگر از شهرهای استان آذربایجان شرقی، به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترینشان ۳/۱ ریشتر در ساعت ۱۱:۲۵ امروز رخ داده است.

طبق نظر کارشناسان تضمینی برای نوسان زمین‌لرزه وجود ندارد و ممکن است پس از این نیز شاهد پس‌لرزه‌های بزرگ‌تری باشیم یا پس‌لرزه‌ها کاهش پیدا کنند.

بر طبق این گزارش، ساعت ٠٢:١٧ روز جمعه، زمین‌لرزه ٥.٩ ریشتری در عمق هشت کیلومتری زمین، شهرستان میانه در استان آذربایجان‌ شرقی را لرزاند.

برچسب‌ها:

نظر شما