شناسهٔ خبر: 36344667 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

دسته‌گل سیاسی بعد از 5 ‌سال رو شد

بحران 50 میلیاردی برای پرسپولیس

صاحب‌خبر -

شهروند| یک مصیبت جدید برای پرسپولیس. در روزهایی که مدیریت باشگاه به هیچ راه‌حل مناسبی برای پرداخت مطالبات یک‌میلیون یورویی برانکو و دستیارانش،‌ مطالبات 500‌هزار یورویی ماریو بودیمیر،‌ بدهی 3‌میلیارد تومانی به آژانس هواپیمایی و خسارت 7‌میلیارد تومانی به شرکت ریحان فیلم، مجری سابق بلیت‌فروشی‌اش نرسیده،‌ حالا دادگاه باشگاه را محکوم به پرداخت 25‌میلیارد تومان به شرکت بهنام پیشروی کیش هم کرده است.
شرکت بهنام پیشروی کیش، اسپانسر سابق باشگاه در ‌سال1393 بود. در آن‌ سال وقتی حمیدرضا سیاسی از سمت ریاست هیأت‌مدیره به مدیرعاملی باشگاه رسید،‌ با وجود اطلاع از وجود قرارداد شرکت بهنام پیشرو با باشگاه به صورت يك‌طرفه اقدام به فسخ قرارداد كرد، از همان موقع مسئولان شرکت مربوطه اقدام به پیگیری حقوقی در دادگاه کردند و در همان‌ سال به خاطر فروش مال غیر،‌ سیاسی را برای مدتی به زندان هم فرستادند. با پیگیری‌های حقوقی انجام‌شده، البته در نخستین مرحله از رسیدگی به پرونده در دادگاه، رأی به نفع حمیدرضا سیاسی صادرشد. منتهی با اعتراض شرکت بهنام پیشرو به حکم دادگاه بدوی، این بار در دادگاه تجدیدنظر رأی تغییر کرد و حمیدرضا سیاسی و پرسپولیس محکوم شدند.
حسین قدوسی، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در توضیح این اتفاق می‌گوید: «شرایط اقتصادی بدی در باشگاه حاکم است و پرونده بهنام پیشرو بدترین اتفاقی بود که در این شرایط می‌توانستیم با آن روبه‌رو شویم. در زمان آقای سیاسی ایشان تاکید کرده بود خودش مسئولیت فسخ قرارداد با بهنام پیشرو را برعهده می‌گیرد و تصمیمی گرفت که الان تبعاتش مشخص شده است. دادگاه او را به پرداخت 10‌میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرده است، اما باشگاه پرسپولیس باید تمام ضرر و زیان شرکت بهنام پیشرو را که چیزی بالغ بر 25‌میلیارد تومان می‌شود، پرداخت کند.»
با این شرایط به نظر می‌رسد پرسپولیس در همین موارد بالا مبلغی بیش از 50‌میلیارد درحال حاضر بدهکار است و آن را باید در کمترین فرصت ممکن پرداخت کند. بعید است پرسپولیس منابعی برای پرداخت این بدهی‌ها داشته باشد و این اتفاق سرخپوشان را وارد بحران مالی جدی خواهد کرد.

نظر شما