شناسهٔ خبر: 36333185 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پیش بازی بایرن مونیخ-بروسیا دورتموند؛ زمان آزمون رسید، اثبات فلیک یا احیای دورتموند؟ (همراه با نظرسنجی)

سامان خدائی

بایرن در چهار بازی خانگی اخیرش در لیگ مقابل دورتموند، حداقل چهار گل در هر بازی به ثمر رسانده است!

صاحب‌خبر -

طرفداری- هفته یازدهم بوندس لیگا در فصل 2019/20، میزبان حساس‌ترین بازی لیگ تا اینجای فصل است. بایرن مونیخ و بروسیا دورتموند در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو نیاز مبرم به پیروزی در این دیدار دارند.

کار برای هانس دیتر فلیک بسیار سخت خواهد بود. سرمربی فعلا موقت بایرن، پس از پیروزی 2-0 مقابل المپیاکوس در لیگ قهرمانان اروپا، برای اولین بار در بوندس لیگا روی نیمکت سرمربی‌گری بایرن خواهد نشست. اولین تجربه سکان هدایت بایرن آن هم در چنین دیدار حساسی، برای فلیک هم تهدید خواهد بود و هم فرصت. او با گرفتن نتیجه مقابل دورتموند می‌تواند اعتماد مدیران باشگاه و هواداران را جلب کند و گامی بلند برای سرمربی‌گری دائم بایرن بردارد.

بایرن در بازی هفته گذشته که منجر به اخراج نیکو کواچ شد، 5-1 در خانه آینتراخت فرانکفورت شکست خورد تا به رتبه چهارم جدول سقوط کند. اکنون بایرن با دورتموند تنها یک امتیاز اختلاف دارد و باواریایی‌ها اصلا نمی‌خواهند اختلافشان با رقیب دیرینه و همچنین صدر جدول، بیش از این شود.

آمار بسیار خوب بایرن در بازی‌های خانگی مقابل دورتموند می‌تواند قوت قلبی و امیدواری برای کادر فنی جدید این تیم باشد.

در سوی دیگر میدان، دورتموند پس از چند هفته نمایش‌های بد، حالا سه پیروزی پیاپی را کسب کرده است. پیروزی مقابل گلادباخ در جام حذفی، وولفسبورگ در بوندس لیگا و اینتر در لیگ قهرمانان اروپا. نقطه مشترک این پیروزی‌های دورتموند، نمایش بسیار خوب در نیمه‌های دوم بوده است. زرد و مشکی‌ها، هم مقابل گلادباخ و هم مقابل اینتر کامبک زدند تا با روحیه‌ای بسیار خوب به مونیخ سفر کنند.

پیروزی مقابل اینتر و به ثمر رساندن سه گل در نیمه دوم، شاهکار مردان فاوره تا اینجای فصل بوده است و به نظر می‌رسد این پیروزی از لحاظ ذهنی تاثیر بسیار خوبی روی تیم گذاشته باشد.

طی چند روز گذشته اخباری از غیبت رویس و سانچو برای دیدار مقابل بایرن منتشر شد. به نظر می‌رسید که آن‌ها مصدومین دورتموند برای درکلاسیکر حساس هفته یازدهم بوندس لیگا باشند اما هر دو همراه با تیم به مونیخ سفر کرده‌اند و احتمال حضورشان در بازی وجود دارد.

باید دید که شوک تغییر سرمربی برای بایرن تاثیر بیشتری در این درکلاسیکر دارد، یا کامبک‌های روحیه‌بخش بروسیا دورتموند.

مشخصات بازی

روز و تاریخ برگزاری | شنبه، 18 آبان 1398 برابر با نهم نوامبر 2019

ساعت | 21:00

محل برگزاری | آلیانز آرنا

داور | فلیکس تسوایر (برلین)

جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا

جدول رده بندی بوندس لیگا

ترکیب احتمالی دو تیم

غایبان بازی

آرپ، هرناندز و زوله به دلیل مصدومیت و بواتنگ به دلیل محرومیت، غایبین بایرن را تشکیل می‌دهند.

اشملزر در این دیدار قادر به همراهی دورتموند نخواهد بود. وضعیت رویس، سانچو و هیتز نیز نامشخص است.

تقابل‌های اخیر دو تیم

نکات آماری

  1. بایرن در 14 بازی از 16 بازی خانگی اخیر خود در لیگ پیروز بوده است.
  2. روبرت لواندوفسکی اولین بازیکن تاریخ بوندس لیگا است که در 10 هفته آغازین، هر هفته گلزنی کرده است.
  3. بایرن در پنج درکلاسیکر خانگی اخیرش در لیگ پیروز بوده است. باواریایی‌ها طی چهار دیدار اخیر هم، حداقل چهار بار در هر بازی دروازه دورتموند را باز کرده‌اند.
  4. بایرن در 10 هفته 16 گل دریافت کرده است. آخرین بار که چنین آمار ضعیفی از آن‌ها بر جای ماند، به فصل 2008/09 و مربی‌گری یورگن کلینزمن برمی‌گردد.
  5. مارکو رویس در 25 بازی مقابل بایرن مونیخ 10 گل زده و شش پاس گل داده است. همچنین هیچ بازیکن دیگری در بوندس لیگا موفق نشده به اندازه رویس دروازه نویر را باز کند. کاپیتان دورتموند شش بار دروازه نویر را باز کرده است.
  6. دورتموند در سه بازی بوندس لیگایی اخیر خود کلین شیت کرده است. سه کلین شیت پیاپی در لیگ برای دورتموند از سپتامبر 2017 تا کنون، بی سابقه بوده است.
  7. با وجود اینکه دورتموند از آوریل 2014 تا کنون موفق به پیروزی مقابل بایرن در آلیانز آرنا نشده است، اما باز هم زرد و مشکی‌ها بیش از هر تیم دیگری در لیگ بایرن را در خانه مغلوب کرده‌اند. البته گلادباخ نیز در این زمینه آماری مشابه با دورتموند دارد، هر دو تیم سه مرتبه آلیانز آرنا را با پیروزی ترک کرده‌اند. دورتموند در آوریل 2014 با یورگن کلوپ، 3-0 بایرن را شکست داد.
  8. دورتموند در سه بازی خارج از خانه اخیرش در لیگ، مساوی کرده است.
  9. طی هفت بازی خانگی اخیر بایرن در لیگ، بیش از 2.5 گل در هر بازی از خط دروازه‌ها عبور کرده است.

پیش بینی نتیجه بازی از سوی هواسکورد

بایرن مونیخ 1-2 بروسیا دورتموند

نظرسنجی طرفداری 

شرکت در نظرسنجی طرفداری مخصوص دیدار بایرن مونیخ - بروسیا دورتموند

نظر شما