شناسهٔ خبر: 36332108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در آیین روز جهانی رادیولوژی مطرح شد؛

ربیعی: مقاومت ما برای شکستن تحریم است

تهران- ایرنا- سخنگوی دولت با بیان اینکه مقاومت ما برای شکستن تحریم است، گفت: ما مقاومت می‌کنیم تا این ظلم را بشکنیم.

صاحب‌خبر -

علی ربیعی شامگاه جمعه در همایش روز جهانی رادیولوژی و تقدیر از پزشکان رادیولوژیست و جانبازان دفاع مقدس با بیان اینکه «ما درک می کنیم وضع اقتصادی مردم خوب نیست و در فشار هستند» اظهار کرد: فشارهای زیادی به جامعه وارد شده است؛ ما حرف نزدیم و نخواستیم کام جامعه را تلخ و دشمن را شاد کنیم؛ اما اکنون که در حال رسیدن به ثبات هستیم؛ یادمان نرود در همین دولت و در پنج سال نرخ تورم ۱۲ درصد را تجربه کردیم و مزد را از تورم پیشی دادیم اما هیچ دوره‌ای مانند اکنون تحت فشار نبودیم.  

سخنگوی دولت  با تأکید بر اینکه «ترامپیسم شوک زیادی به ما وارد و به زندگی مردم فشار زیادی وارد کرد» ابراز داشت: اکنون که اقتصاد و زندگی مردم در حال ثبات است، این حرف‌ها را می‌زنیم وگرنه دولت نخواست حرف بزند اما مخالفان به دولت زیاد حمله کردند؛ اما اکنون به تعادل رسیدیم و در حال تعادل مثبت هستیم.  

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری، کار رادیولوژیست‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: گروه‌های مرجع در حال از بین رفتن هستند اما پزشکان و اساتید هنوز گروه مرجع هستند و آلام مردم را در سینه دارند.  

ربیعی با اشاره به سالگرد درگذشت دکتر «محمدتقی نوربخش» مدیرعامل فقید سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: امروز سالگرد مرحوم دکتر نوربخش است؛ هم جبهه‌ای بود؛ هم غمخوار مردم بود و هم کارآمد. یاد او و شهدای جامعه پزشکی را گرامی می‌داریم.

سخنگوی دولت گفت: کار من چه در دولت و چه در دانشگاه، شبیه شما رادیولوژیست‌هاست. پیشرفت فناوری، تصویربرداری پزشکی را توسعه داده و نقش آن را در درمان افزایش داده است.

وی ادامه داد: سهم شما در اقتصاد پزشکی افزایش یافته است. یادم است در تعرفه‌ها، رشته شما ضریب k نداشت. زمانی که وزیر رفاه بودم سعی کردم رادیولوژی را به این ضریب اضافه کنم.  

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه «امروز با مشکلات مالی روبه‌رو هستیم» اظهار کرد: امروز، مقداری از روزهایی که طرح سلامت شیب تند گرفت، آهسته‌تر حرکت می‌کنیم.  

وی خاطر نشان کرد: ما با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم؛ البته نقدهایی هم وجود دارد؛ شاید باید زیرساخت‌ها آماده‌تر می‌شدند و به نظام ارجاع بیشتر توجه می‌کردیم.  

ربیعی با بیان اینکه امروز هم طرح تحول سلامت کماکان اجرا می‌شود و باید پیش برود، تصریح کرد: طرح بیمه اجباری را که هفته قبل در دولت تصویب کردیم؛ به خاطر آن بود که حدود ۶ میلیون نفر فاقد دفترچه بیمه هستند که اکثراً هم حاشیه‌نشین هستند.  

سخنگوی دولت  افزود: در زمینه اصلاح تعرفه‌ها اقدام خواهیم کرد. می‌دانم کار رادیولوژی با توجه به افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها غیراقتصادی است.  

وی تصریح کرد: ما یک میلیارد یورو را برای تسهیلات در این باره تخصیص دادیم که باید سال بعد نیز ادامه یابد. بخش‌های سی تی اسکن و ام آر ای مقرون به صرفه نیستند که باید اندیشه کرد و برای آن باید چاره جویی کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه «طرح تحول سلامت قطعاً یکی از طرح‌های موفق بود؛ هرچند نقد هم به آن وارد است»، خاطرنشان کرد: این طرح، طرح بزرگی بود که با انجام اصلاحات، هم به بیماران و هم جامعه پزشکی کمک می‌کند.  

ربیعی تأکید کرد: در دولت روحانی رابطه خوبی میان دستگاه‌ها و انجمن‌ها و صنوف پزشکی ایجاد شد و همکاری خوبی میان طرفین، سامان گرفته است.
مرحوم دکتر محمدتقی نوربخش مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی ۲۴ آبان سال گذشته حین مأموریت بر اثر تصادف خودروی حامل وی در محور گرگان به کردکوی درگذشت.

نظر شما