شناسهٔ خبر: 36331887 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

شیخ دعموش:

خواهان دولتی سالم برای اجرای اصلاحات ریشه ای هستیم

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله امروز تاکید کرد: ما خواهان تشکیل یک دولت سالم هستیم که اصلاحات اقتصادی ریشه ای را اجرا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: تحرکات مردمی خودجوش بیانگر رنج و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و معیشتی آنها است، اما برخی از نیروها و طرف های داخلی و منطقه ای و بین المللی از آن برای رسیدن به اهداف سیاسی و تحمیل مقاصد معینی بهره برداری می کنند.

وی افزود: آمریکا و هم پیمانانش خواهان وارو نه کردن موازنه سیاسی در کشور و تغییر معادله داخلی و باز تشکیل قدرت در لبنان به نفع خودشان هستند و از این رو بود که روند امور را به سمت استعفای دولت سوق دادند و از تحرکات مردمی سوء استفاده کردند و خیابانها و جاده ها را بستند و کشور را در طول روزهای گذشته فلج کردند تا اینکه شروط سیاسی خود را برای تشکیل دولت و تحمیل یک دولت تکنوکرات از طریق تحرکات خیابانی تحمیل کنند.

وی افزود: خواسته آمریکا این است که یک دولت تحت کنترلش در لبنان روی کار بیاید تا واشنگتن درخصوص سرفصل ها و اولویت های سیاسی این دولت تعیین تکیف کند و این دولت مقاصد سیاسی آمریکا از ترسیم مرزها براساس نظر اسرائیل و آغاز استخراج نفت و گاز به نفع شرکت های آمریکایی و تحمیل اسکان دائمی پناهندگان فلسطینی در لبنان گرفته تا ضربه به مقاومت و هم پیمانانش و طرح موضوع موشک ها و توانمندی های مقاومت را اجرا کند.

شیخ دعموش تاکید کرد: حزب الله تغییر معادله سیاسی در لبنان را نمی پذیرد و تغییر وجهه سیاسی لبنان را قبول نمی کند.

وی افزود: ما خواهان یک دولت سالم و مستقل هستیم که اعتماد همه لبنانی ها را کسب کند و راهکارهای جدی و مناسب با بحران های معیشتی مردم را تدوین کند.

نظر شما