شناسهٔ خبر: 36331474 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

کونته: من و مدیران باشگاه اینتر در یک طرف هستیم؛ از برخی فرصت‌های ایجاد شده در نقل و انتقالات استفاده نکردیم

محمد رضایی

کونته حالا نسبت به بعد از بازی با دورتموند آرام تر است.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در هفته دوازدهم سری آ، اینتر میزبان هلاس ورونا است. آنتونیو کونته در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این دیدار حاضر شد و گفتگویی با خبرنگاران داشت.

عصبانیت کونته پس از باخت اینتر مقابل دورتموند به شدت مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. کونته نارضایتی خود از ترکیب اینتر را ابراز کرد و گفته بود تیم او برای رقابت در سری آ و لیگ قهرمانان اروپا بسته نشده است. به نقل از fcinter1908؛ سرمربی اینتر گفت:

شما حرف های مرا اغراق آمیز برداشت کردید اما صادقانه بگویم اینطور نبود. صحبت هایی سازنده بود تا متوجه شویم اشتباهات ما چه بوده است. قصد سرزنش کسی را نداشتم. در این گلایه، خودم را در مرکز بحث قرار دادم. هر کاری که می کنم و هر حرفی که می زنم در راستای کمک به تیم است.

می خواهم مردم متوجه شوند که ما باید بهتر کار کنیم چون اینتر هستیم. به طور خصوصی، مدیران باشگاه اولین کسانی هستند که اشتباهات خود را تشخیص می دهند بنابراین هیچ مشکلی با آنها ندارم. من و مدیران اینتر، همه در یک طرف هستیم. در شرایطی زندگی می کنیم که همیشه به روشی سازنده باید واکنش نشان بدهیم.

اصلا نگران وضعیت تیم نیستم. من به این بچه ها خیلی ایمان دارم و می دانم که در روزهای سخت می توانند کارهای بزرگی انجام بدهند. برخی بازیکنان دائما بازی می کنند و به این شکل احتمال مصدومیت بالا می رود و ترکیب محدود و محدودتر می شود. نگرانی اصلی من همین موضوع است. این تیم هنوز به ظرفیت کامل خود نرسیده است و فضای زیادی برای پیشرفت دارد. اینتر تیم بزرگی است و باید دوباره به رقابت در بالاترین سطح برگردد. با این بازیکنان جوان، آینده امیدوارکننده است.

نقل و انتقالات؟ همه چیز با هماهنگی باشگاه پیش می رود. تنها گلایه من این است که وقتی در مورد نقل و انتقالات برنامه ریزی کردیم، از برخی فرصت هایی که به وجود آمد نتوانستیم بهره ببریم وگرنه من از ترکیبی که در اختیارم است کاملا راضی هستم. از بابت اینکه برخی فکر می کنند بعضی از صحبت های من درست نیست، عذرخواهی می کنم اما هر حرفی که می زنم با هدف مشخصی است.

هلاس ورونا؟ مقابل تیم سرزنده ای بازی می کنیم. می دانیم آنها به سختی تلاش می کنند، دوندگی زیادی دارند و پرس می کنند. اصلا بازی آسانی نیست و باید پس از ناامیدی دیدار با دورتموند، واکنش مناسبی نشان بدهیم. این بخشی از روند پیشرفت تیم است. متاسفانه در بازی های اخیر بیش از حد دروازه ما باز شده است و باید روی این مسئله کار کنیم. در تیم من 11 نفر دفاع می کنند و 11 نفر مشغول حمله می شوند. برنامه بازی های اینتر نسبت به سایر تیم ها در وضعیت مشابه، فشرده تر است اما کاری از دست ما در این مورد برنمی آید.

تغییر ذهنیت اینتر؟ من برای همین تغییرات در اینتر هستم. باشگاه طی 9 سال اخیر مشکلاتی داشت و اسپالتی در شرایطی دشوار، گام رو به جلوی بلندی برداشت. بازی با دورتموند مربوط به گذشته است و ترجیح می دهم در مورد اتفاقات نیمه دوم آن دیدار صحبت نکنم. هدف اینتر این بود که از زمین حریف، خط دفاعی دورتموند را تحت فشار قرار بدهد اما از نیمه دوم مجبور به عقب نشینی شدیم و فضای موجود در زمین دورتموند را از دست دادیم. نمی دانم این اتفاق به دلیل تحلیل قدرت ما بود یا قدرتمند شدن حریف. وقتی نتوانستیم از جلو آنها را پرس کنیم، همه چیز سخت شد. اینتر همیشه باید در نیمه زمین حریف باشد و فشار بیاورد. شاید لازم است اقداماتی انجام دهیم تا از نظر ذهنی قوی تر شویم.

نظر شما