شناسهٔ خبر: 36331130 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

با یک مساوی صعود می‌کنیم

ایران 4-0 نپال/ توفان پانزده دقیقه‌ای ستاره‌های جوان

تیم ایران با برتری چهار بر صفر برابر نپال، شش امتیازی شد و در صدر قرار گرفت، تیم پورموسوی برای صعود تنها به یک بازی در دیدار بعد خود نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم های ایران و نپال در دومین مسابقه خود برای انتخابی جام ملت های آسیا به مصاف هم در تهران رفتند و تیم ملی ایران موفق شد در نهایت با چهار گل برابر تیم نه چندان قدرتمند نپال پیروز شود.


تیم نپال که نیمه اول و ابتدای نیمه دوم را به خوبی دفاع کرده بود، در دقیقه 74 اولین بار دروازه اش باز شد و تا دقیقه 90سه گل دیگر را دریافت کرد و البته خوش شانس بود که گل‌های بیشتری نیز می توانست از خط دروازه اش عبور پیدا کند.


تیم ملی ایران با این برد شش امتیازی شد، در صدرجدول قرار گرفت و برای صعود، از بازی آخر خود برابر امارات تنها یک تساوی نیاز خواهد داشت.


گزارش این بازی پرهیجان را می توانید در زیر مرور کنید:

 

 

تیم ملی ایران:

امیرحسین نیک پور، احمد جلالى، حسین شاوردی، محمد رضا عسگری، علیرضا اسد آبادی، یاسین سلمانی، حسین زواری(فردین رابط)، مهدى احمدى (مهدی هاشمی نژاد )، حسین نخودکار، علی سبحانی(علیرضا منظمی) و آریا برزگر
سرمربی: سید سیروس پورموسوی

 

 


ترکیب نپال:
روشن دونگ، بیکاش کواس، پدام بهاتاری، مانیش تاپا، راجیف لوپچان، رجین سوبا، دیدش آل ماگار، نبین گورونگ، بیشال سونار، آکاش ماگار و مانیش دانگی
سرمربی: مغ راج

 

 

کارت زرد:

 

آکاش ماگار دقیقه 45

علیرضا منظمی 80

داوران:

یو کینگ سون(چین تایپه)، کو چان یو(چین تایپه)، جانگ جونپیل(کره جنوبی)

 

تعداد هوادار: 500 نفر

 

 

شرح گل:


1-0( ایران - محمد مهدی احمدی): کرنر حسین نخودکار در دقیقه 74 از سمت چپ درون محوطه جریمه با ضربه سر محمد مهدی احمدی تبدیل به گل اول تیم ملی ایران شد تا شاگردان پورموسوی خیلی دیر به مزد حملات خود برسند.

 

2-0(ایران - احمدرضا جلالی): کرنر کوتاه حسین نخودکار در دقیقه 84 بازی به احمدرضا جلالی رسید و او پس از طی مسیری با توپ، یک ضربه محکم به سمت دروازه نپال زد که با اشتباه گلر نپال وارد دروازه این تیم شد.

 

3-0(ایران -علیرضا منظمی): پاس فوق العاده جلالی از زمین خودی، منظمی را در موقعیت فوق العاده ای قرار داد که این بازیکن پس از دریبل گلر حریف، دروازه نپال را باز کرد تا سومین گل تیم ملی به ثمر برسد.

 

4-0(ایران-آریا برزگر): سانتر علیرضا منظمی در دقیقه 90 از سمت راست با ضربه هاشم زاده همراه شد و دروازه بان آن را ناقص دفع کرد تا آریا برزگر دروازه نپال را برای بار چهارم باز کند.

 

دقایق حساس:

دقیقه 7: حسین نخودکار در موقعیت فوق العاده قرار داشت اما در آستانه دروازه توپ را به آسمان کوبید تا تیم ملی ایران نتواند خیلی زود به گل برسد.

دقیقه 45+3: سانتر علیرضا اسدآبادی با ضربه علی سبحانی در محوطه شش قدم به بیرون رفت.

دقیقه 56: پاس زواری در محوطه جریمه به اسدآبادی رسید و ضربه این بازیکن را گلر نپال در آغوش گرفت.

دقیقه 60: سانتر احمدرضا جلالی از سمت چپ درون محوطه با ضربه سر منظمی همراه شد تا توپ به تیرک دروازه برخورد کند و به بیرون برود.

دقیقه 63: کرنر احمدرضا جلالی از سمت راست با ضربه سر آریا برزگر همراه شد و با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 68: پاس نخودکار به منظمی رسید و ضربه این بازیکن با برخورد به پای مدافع حرف به کرنر رفت.

دقیقه 73: سانتر محمد مهدی احمدی از سمت چپ با ضربه منظمی به بیرون رفت.

دقیقه 81: شوت حسین نخودکار با اختلاف بسیار زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 83: شوت از راه دور یاسین سلمانی با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 83: حسین نخودکار پس از دریبل دو سه بازیکن دروازه نپال را تهدید کرد که گلر نپال توپ را به کرنر فرستاد

 

 

بهترین بازیکن:


علیرضا منظمی بازیکن خرمشهری تیم ذوب آهن که از دقیقه 46 به زمین آمد با حضورش، تیم ملی بیش از پیش حمله کرد و این مهاجم موفق شد تا روی دو گل تیم ملی نقش موثری داشته باشد، او در بازی قبل نیز موفق به گلزنی شده بود و با گل امروز خود در جدول گلزنان دو گله شد، او در نهایت از سوی مسئولان بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

 

 

اتفاق ویژه:

تعداد کرنر های تیم ملی ایران در این دیدار دو رقمی شد و دو گل اول تیم روی کرنر های از سمت چپ و راست به ثمر رسید، شاید اگر تیم ملی در ابتدای نیمه اول، به گل می رسید می توانست، تیم مقابل خود را به مانند تعداد کرنرهای بازی دورقمی بکند.

 

 

حاشیه:

 

*بازیکنان تیم امارات با حالت ناراحت بعد از باخت در مقابل دیده گان خبرنگاران و بازیکنان دو تیم، ورزشگاه را ترک کردند.
*محمدرضا ساکت سرپرست تیم ملی، امیرمهدی علوی سخنگوی فدراسیون، وحید هاشمیان مربی تیم ملی، محمدرضا مهدوی و حسین عبدی سرمربی تیم نوجوانان ایران از نزدیک بازی را تماشا می کنند.
*حدود 25 نفر هوادار تیم ملی در ورزشگاه حضور دارد که سنشان بین 10-20 سال متغیر است.
 

 

*چمن ورزشگاه پاس قوامین نسبت به بازی قبل مطلوب تر شده است.
*سلمانی بازیکن تیم ملی در پایان نیمه اول لنگ لنگان از زمین بازی خارج شد و در ابتدای نیمه دوم جای خود را به علیرضا منظمی داد.

*در هنگام خروج محمد مهدی احمدی زننده گل ایران به نپال، کمک داور از او پرسید که آیا او گل را به ثمر رسانده است که او با تکان دادن سرش این امر را تایید کرد

*در نیمه دوم تعداد تماشاگران به حدود ۵۰۰نفر افزایش یافت

*زننده گل سوم ایران به سبک یوسین بولت دونده افسانه‌ای دنیا خوشحالی کرد و بعد به سمت توپ جمع کن رفت و از او تشکر کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما